قانونگذاری زمان‌بر است/ به‌جای ارسال طرح به مجلس تفاهمنامه امضا می‌کنیم

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: این شورا می‌تواند از طریق طرح‌های مجلس مشکلات شهرها و شوراها را حل کند اما قانون‌گذاری زمان‌بر است و از طریق تفاهمنامه کارها را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا احمدی امروز (پنجشنبه) در حاشیه سی و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها و در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهمنامه‌هایی که به تازگی شورای عالی استان‌ها با سازمانها و نهادها امضا می‌کند، اظهار کرد: یکی از وظایف شورای عالی استان‌ها مطالبه حقوق شهرها و روستاها از طریق تهیه طرح برای مجلس است اما روند قانون‌گذاری زمان‌بر است.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌ها انعقاد تفاهمنامه‌هایی است که با سازمان‌های اجرایی و دستگاه‌های مختلف امضا می‌شود؛ بدین ترتیب دیگر معطل تصویب قوانین نمی‌شویم و دیگر کارها بر زمین نمی‌ماند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تفاهمنامه امروز شورای عالی و سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: پیش از وقوع هر مشکلی باید پیش‌بینی‌های لازم بشود تا از بروز اتفاقات بزرگتر پیشگیری کنیم. این تفاهمنامه‌ها می‌تواند نویدبخش این باشد که ما پیش از وقوع هر حادثه‌ای به دنبال کم اثر کردن شدت و ابعاد آن حادثه و آن خطر هستیم.

احمدی در ادامه به موضوعات اجلاس امروز شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع تعیین تکلیف بازنشستگی آتش‌نشانان تهرانی که دو هزار نفر از پرسنل این سازمان را در بر می‌گیرد یکی از محورهای اجلاس امروز است.

کد خبر 450025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.