تدوین سند پدافند شهری برای ۵۲ شهر کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تدوین برنامه پدافند شهری خبر داد و گفت: این سند مدرن به همه استان‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده و با توجه به اولویت‌ها، ۵۲ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر برای پیاده سازی این پروژه انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا جلالی با حضور در اجلاس امروز (پنجشنبه) شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه ۲۵ سال برای تشکیل پدافند غیرعامل تأخیر داشته‌ایم، اظهار کرد: تا سال ۸۲ در این حوزه فاقد ساختار پدافند غیرعامل بودیم.

وی ادامه داد: در همه کشورهای دنیا ساختارهای گسترده‌ای برای پدافند غیرعامل وجود دارد برای مثال در روسیه یک وزارتخانه در این حوزه وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به سکونت ۷۲ درصد جامعه کشور در شهرها تصریح کرد: این مهاجرت بسیار شدید غیرارادی و غیرمهندسی بوده و نتیجه آن ناهنجاری‌ها و مشکلاتی است که برای کشور تولید شده است.

وی با اشاره به نیاز شهرها برای توسعه فن آوری و هوشمندسازی گفت: درست است که هوشمندسازی مدیریت شهرها را آسان‌تر می‌کند اما دسترسی‌هایی هم به برخی از افراد می‌دهد که با نفوذ سایبری ما را دچار مشکل کنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد: در کنار هر فرصتی در حوزه سایبری یک تهدید هم به وجود می‌آید که باید مراقب آن‌ها باشیم.

به گفته جلالی محور اصلی فعالیت سازمان پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری، تداوم کارکردهای ضروری کشور، تسهیل مدیریت بحران، ارتقای تاب‌آوری ملی و در نهایت تکمیل پروژه بازدارندگی است.

وی اظهار کرد: تلاش کردیم این دست از مقولات را در قالب پدافند شهری تدوین کنیم. سندی مدرن هم در این حوزه طراحی شده و به همه استان‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است و با توجه به اولویت‌ها ۵۲ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر برای پیاده سازی این پروژه انتخاب شده‌اند.

کد خبر 450020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.