ساماندهی استخدام کارکنان شهرداری‌ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در حوزه استخدامی کارکنان شهرداری مشکلات زیادی داریم که لایحه‌ای تنظیم شده و در اختیار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: یکی از بزرگترین دستگاه‌های اجرایی کشور که حوزه نفوذ بسیار متنوعی دارد معاونت عمرانی وزارت کشور است.

وی ادامه داد: همکاری در پروژه‌ای عمرانی و رسیدگی و نظارت بر آن‌ها، نظارت بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، هماهنگی و نظارت بر ترافیک شهرها از مواردی است که در معاونت عمرانی وزارت کشور دنبال می‌شود که اموری حاکمیتی و نظارتی است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: این سازمان به تبع وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشکیل شده است و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را حمایت و هدایت می‌کند. این سازمان یک سازمان گسترده با مدیریت‌های زیاد است که در حوزه‌های متنوع خدمات ارائه می‌کند.

جمالی‌نژاد افزود: یک سری از اقدامات نرم‌افزاری مانند قانون گذاری و تهیه لوایح و بخشنامه‌ها و دستور العمل‌ها است که بسیار می‌تواند تأثیر گذار باشد و یک سری اقدامات آن سخت افزاری از جمله تأمین اعتبارات و کمک‌های لجستیک است.

وی تصریح کرد: با پشتیبانی وزیر کشور طرح و لوایح مهمی از جمله لایحه درآمدهای پایدار شهری، قانون ساماندهی پسماند، لایحه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و شهرداران در دست بررسی است که نشان دهنده فعالیت‌های خوب در حوزه نرم افزاری سازمان است.

جمالی نژاد تاکید کرد: برای اینکه وحدت رویه داشته باشیم و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدامات پراکنده انجام ندهند اقدامات خوبی انجام شده است. از جمله لایحه استخدامی دهیاران تهیه شده است که امنیت شغلی آنها را تضمین می‌کند. هرچند استخدام ۳۷ هزار دهیار به صورت دائمی نیست و با سیاست‌های کلان دولت که کوچک سازی است منطبق نیست، اما امنیت شغلی دهیاران را بالا می‌برد.

وی افزود: در حوزه استخدامی کارکنان شهرداری هم مشکلات زیادی داریم که لایحه‌ای تنظیم شده و در اختیار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در حوزه نرم افزای و در کنار اقدامات قانونی، راه اندازی سامانه‌ها نیز در دستور کار بوده است گفت: سامانه سیمفا، سامانه جامع دهیاری‌ها، سامانه نظارت بر مصوبات شوراها، سامانه نظارت بر کنترل پروژه‌های عمرانی کشور، سامانه حمل و نقل دانش آموزی از جمله است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در حوزه نرم افزای و در کنار اقدامات قانونی، راه اندازی سامانه‌ها نیز در دستور کار بوده است گفت: سامانه سیمفا، سامانه جامع دهیاری‌ها، سامانه نظارت بر مصوبات شوراها، سامانه نظارت بر کنترل پروژه‌های عمرانی کشور، سامانه حمل و نقل دانش آموزی از جمله این سامانه‌ها است که برخی از آنها برای بسیار راهگشا است.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه سخت افزاری ما هم به شهرداری‌ها و هم دهیاری‌ها کمک می‌کنیم و اقدامات مؤثری انجام شده است. در این اوضاع اقتصادی تنها سازمانی که توانسته کمک‌ها را ادامه دهد همین سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بوده است چرا که در حوزه عوارض ما درآمدهای پایداری مانند عوارض سوخت داریم که به صورت ماهیانه در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد.

جمالی نژاد با بیان اینکه بخشی از درآمد ماده ۵۸ در اختیار رئیس سازمان است که به شهرداری‌ها و دهیاری‌های محروم کمک می‌شود، یادآور شد: در این راستا ۱۳ هزار میلیارد به شهرها و ۵.۵ میلیارد تومان به روستاها کمک شده است.

کد خبر 450000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.