عجیب‌ترین شهر جهان بدون اینترنت اما پیشرفته!

زندگی بدون اینترنت و حتی تلفن همراه را چگونه تصور می‌کنید؟ آیا می‌توانید با کمترین امکان تماس با دیگران یا چک کردن اخبار جدید، روزهای خود را طی کنید؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بانک سبز واقع در ویرجینیای غربی در ایالات متحده آمریکا، یکی از معدودترین نقاط جهان است که ساکنان آن اجازه استفاده از اینترنت را ندارند. افرادی که از این شهرک منحصر بفرد دیدن می‌کنند با تناقض‌های بسیاری مواجه می‌شوند که منجر به شگفتی آنان می‌شود. بانک سبز در منطقه‌ای معروف به محله آرام رادیو ملی واقع شده است که در آن، بازدیدکنندگان پس از ورود با یک تلسکوپ رادیویی غول‌پیکر به ارتفاع ۱۴۸ متر و وزن ۷. ۷ میلیون کیلوگرم مواجه می‌شوند. این ابزار خاص بخشی از رصدخانه ملی رادیویی آمریکا را تشکیل می‌دهد و می‌تواند سیگنال‌هایی واقع در فاصله‌های ۱۳ میلیارد سال نوری ثبت کند.

وجود تلسکوپ رادیویی بی‌نظیر در بانک سبز با شعار ۱۴۳ ساکن آن تضادی آشکار دارد؛ مردم این منطقه می‌خواهند در شهری عاری از تکنولوژی، تلفن همراه و وای‌فای سکونت داشته باشند چرا که اصوات منتشر شده از تلفن‌های همراه می‌تواند بر صداهای مورد مطالعه ستاره‌شناسان محلی و درک آن‌ها بر چگونگی شکل‌گیری کهکشان راه شیری اثر بگذارد. مردم ساکن در بانک سبز می‌توانند از کامپیوتر استفاده کنند اما برای بهره‌گیری از شبکه‌های وای‌فای باید مسافت‌هایی طولانی را تا خارج از شهرک بپیمایند.

زیبایی سکوت در بانک سبز

اغلب افرادی که در بانک سبز سکونت دارند، سکوت این شهرک را مهم‌ترین مؤلفه برای انتخاب آن در نظر گرفته‌اند. در واقع مردم این منطقه، مدت زمان زیادی را صرف یافتن مکانی دنج کرده‌اند تا در آنجا به انجام کارهای تحقیقاتی و علم نجوم بپردازند. این افراد باور دارند که نبود دیجیتال و اینترنت می‌تواند به بهترین نحو آرامش را برای آن‌ها به ارمغان آورد و در همین راستا با یکدیگر به اتفاق نظر رسیده‌اند که استفاده از تلفن همراه و وای‌فای را ممنوع کنند. بدیهی است که اگر فردی در منطقه از اینترنت یا تلفن همراه استفاده کند، به سرعت شناسایی شده و برای همیشه از شهرک اخراج می‌شود.

بر همین اساس اغلب ساکنان بانک سبز را جوانانی تشکیل می‌دهند که نسبت به هم سن و سال‌های خود، فعالیت‌های دیگر و البته مفیدتری را جایگزین طی کردن ساعت‌ها جست و جو در اینترنت می‌کنند. مردم شهر برای برقراری ارتباط با سایرین از تلفن‌های ثابت خانگی بهره می‌گیرند و از آنجا که اتصالات تلفن ثابت محلی از سرعت پایینی برخوردار است، بنابراین وجود تنها یک کامپیوتر برای تمام اعضا خانواده کفایت می‌کند.

زندگی در بانک سبز

بسیاری از مردم آمریکا وجود اینترنت و تلفن همراه را امری ضروری در زندگی روزانه خود نمی‌دانند و به همین دلیل زندگی در شهرک‌هایی نظیر بانک سبز را بسیار خوشایند و آرامش‌بخش می‌دانند. اگرچه بانک سبز تا امروز تنها ۱۴۳ ساکن دارد، اما بسیاری از مردم نیز با آشنایی قبلی از این منطقه، بازدید از آن را جالب می‌دانند. بنابراین بانک سبز روزانه میزبان مهمانان بسیاری است که حق آوردن تلفن‌های همراه خود به داخل شهرک را ندارند و موظفند آن‌ها را در خودروهای خود نگه دارند. البته این کار برای بسیاری از بازدیدکنندگان غیرقابل تحمل است. شواهد حاکی است که بسیاری از افرادی که برای بازدید به بانک سبز سفر می‌کنند، تحمل دوری از تلفن‌های همراه خود را ندارند و در همان ابتدای ورود به منطقه، به محل پارک خودروهایشان باز می‌گردند. از نظر این افراد، ساکنان بانک سبز بدون دسترسی به تلفن همراه و اینترنت، زمان خود را بیهوده با سایر وسایل نظیر تلسکوپ و کامپیوتر تلف می‌کنند و از اتفاقات پیرامون خود بی‌خبر می‌مانند. این در حالی است که بسیاری از بازدیدکنندگان نیز پس از آشنایی با شرایط زندگی در بانک سبز، به آرامش آنجا علاقمند و خواهان سکونت در آنجا می‌شوند.

کد خبر 449996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 3
    سرعت اینترنت خیلی کم است