خبرهای خوش شهرداری اصفهان برای معلولان همزمان با روز عصای سفید

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: به زودی لایحه استفاده رایگان معلولان از سیستم حمل و نقل درون شهری و تشکیل سامانه ویژه حمل و نقل معلولان از طرف ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر تقدیم می‌شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: تحقق شهر زیست‌پذیر در گرو رعایت شاخص‌هایی در ابعاد کالبدی فرهنگی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: یک کلانشهر زمانی می‌تواند در مسیر توسعه پایدار گام بردارد که ابعاد همه‌جانبه حیات شهری همسو با یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه‌های شهر زیست‌پذیر توجه به تامین حقوق شهروندی و نیازمندی‌های شهروندان است زیرا بیشتر شهروندان به دلیل شرایط متفاوت نیازمندی‌های متفاوتی دارند.

وی با بیان اینکه عرصه‌های عمومی و خصوصی شهر و فضاهای کالبدی آن باید متناسب با رفع نیازهای همه شهروندان باشد، اظهار کرد: در صورتی که رفع نیازهای هرکدام از اقشار جامعه شهری در برنامه‌ها و طرح‌های شهری لحاظ نشود، توسعه پایدار به صورت کامل محقق نخواهد شد.

حسینی نیا گفت: مناسب‌سازی فضاهای شهری برای استفاده آسان و مستقل افراد دارای معلولیت، سالمندان جانبازان و کم‌توانان جسمی و حرکتی ضرورتی است که به عنوان یکی از سیاست‌های کلان و اجرایی شهرداری اصفهان در اولویت قرار دارد.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر در شهرداری اصفهان برای مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری به منظور استفاده نابینایان تلاش‌های بسیاری شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه تحقق حق زندگی شایسته افراد دارای معلولیت در شهر، همراه با داشتن فرصت‌هایی برابر، عزم بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد، ادامه داد: پاسخگویی شهر به خواست و نیاز شهروندان و فراهم کردن فضایی ایمن، امن و عادلانه برای همگان بسیار ضروری است.

وی اظهار کرد: روز جهانی عصای سفید زنگ هشداری سالانه برای نظام مدیریت شهری است که چه اقداماتی برای بهره‌مندی معلولان و به ویژه نابینایان از حق زندگی شایسته و ایجاد محیط مناسب برای سکونت و فعالیت‌های آنها انجام می‌شود.

حسینی‌نیا افزود: در این راستا شهرداری اصفهان با تشکیل ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری با هدف اجرایی کردن قوانین از طریق نیازسنجی، سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی، نظارت و کنترل اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی، تخصیص بودجه با سرفصل‌های اختصاصی مناسب‌سازی معابر، پارک‌ها و ساختمان‌های شهرداری جهت تردد معلولان و جانبازان و تشکیل تیم‌های رصد شهری انجام شده و برای بازدید، کنترل و نظارت عالیه بر پروژه‌های اجرایی شهرداری و پاسخگویی به اعلام نیازها و مکاتبات نابینایان در زمینه مناسب‌سازی فضاهای شهری اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مشترک و متعدد با انجمن‌های فعال نابینایان در شهر و تعامل سازنده با آنها برای شناسایی نیازها، عقد تفاهمنامه با بهزیستی و تدوین طرح جامعه پیاده‌روسازی با محوریت مناسب‌سازی و رعایت ضوابط مناسب‌سازی در تمامی خیابان‌ها و پیاده‌روهای جدیدالاحداث، طراحی و اجرای تجهیزات شهری مناسب مانند طراحی نمونه‌سازی و اجرای کفپوش راهنما و هشدار ویژه برای مسیریابی و تامین ایمنی تردد نابینایان و کم بینایان و تأمین سلامتی و رعایت حقوق و کرامت انسانی شهروندان دارای معلولیت از دیگر اقدامات شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: به زودی لایحه استفاده رایگان معلولان از سیستم حمل و نقل درون شهری و تشکیل سامانه ویژه حمل و نقل معلولان از طرف ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر تقدیم می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با عزم بیش از پیش مسئولان در آینده شاهد حضور و مشارکت بیشتر آنها در شهر و عرصه‌های اجتماعی باشیم.

کد خبر 449982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.