به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، سید مناف هاشمی در مراسم انعقاد تفاهم نامه حمایتی با موضوع توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی و نیمه همگانی و همچنین کاهش آلایندگی و بهبود هوای شهر تهران، اظهار کرد: هدف شهرداری از این تفاهم نامه کاهش آلایندهها و بهبود هوای شهر تهران است.
وی با بیان اینکه یکی از روشهای تأمین منابع مالی در شهرداریهای سراسر دنیا، وجوه اداره شده است، افزود: وجوه اداره شده کار مشترکی میان کارفرما و پیمانکار یا دستگاه اجرایی و بانک محسوب میشود که در واقع شهرداری آوردهای را در اختیار بانک قرار میدهد و دو برابر آن را بانک در اختیار شهرداری قرار میدهد.
معاون شهردار تهران با اشاره به توافق اولیه برای ۳۰۰ میلیارد تومان، تصریح کرد: شهرداری ۱۰۰ میلیارد تومان در بانک سپردهگذاری میکند و بانک ۲۰۰ میلیارد تومان به آن اضافه میکند، در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سه گروه (نوسازی و بهسازی تاکسی، دوچرخه، موتورسیکلت برقی) ارائه داده میشود.
به گفته؛ وی شهرداری برنامههای وسیعتری را برای نوسازی اتوبوسها، سایر خودروها و وانتبارها در آینده دارد، اما در حال حاضر تسهیلات فاز نخست با این منابع و درآمد محدود شهرداری به سه گروه تخصیص مییابد.
هاشمی خاطرنشان کرد: پیش از این تا سقف ۵۰ میلیون تومان به راننده تاکسیها بابت نوسازی تسهیلات ارائه میشد، اما در حال حاضر بر اساس این تفاهم نامه تا سقف ۷۰ میلیون تومان و سود چهار درصد میتوان به رانندگان تاکسی وام ارائه داد.
وی با بیان اینکه امسال نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی در برنامه شهرداری است، خاطرنشان کرد: مذاکرات بسیاری با ایران خودرو در حال انجام است تا ۱۵ هزار دستگاه تحویل شهرداری شود و از همین محل تسهیلات چهار درصدی به رانندگان وام پرداخت شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: متوسط بازپرداخت تسهیلات بانک ۳۶ ماه است تسهیلات دوچرخه، تاکسی و موتورسیکلت برقی هرکدام عدد متفاوتی دارد، امید است که در مذاکرات آتی سقف تسهیلات افزایش یابد.
منبع: ایرنا
نظر شما