خسارت قابل توجه کرونا به کافی شاپ‌ها و بستنی فروش‌ها

رییس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی فروش بستنی، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون پروانه کسب ۱۱ واحد صنفی این حوزه باطل شده است؛ کسانی که صاحب مغازه هایشان نبودند، نتوانستند با خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کنند.

محمود رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا منجر به کاهش ۴۰ درصدی استقبال مردم از خرید بستنی شده و به‌رغم افزایش شدید نرخ مواد اولیه بستنی، افزایش ناچیزی در قیمت نهایی اعمال شد.

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رعایت می‌شود و بازرسان نیز دائماً رعایت این دستورالعمل‌ها توسط واحدهای صنفی را بررسی می‌کنند اما مراجعه کمتر مردم برای خرید بستنی، فروش این محصول را به شدت کاهش داده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ اصفهان گفت: هر سال در ابتدای مهرماه فروش بستنی کاهش می‌یابد اما امسال به نزدیک صفر رسیده است. همچنین به دستور ستاد استانی مبارزه با کرونا، کافی‌شاپ‌ها ابتدا یک هفته تعطیل و پس از آن با پیگیری‌های انجام شده، اجازه فعالیت بیرون بر این واحدهای صنفی نیز داده شد.

رنجبر افزود: البته بیرون بر شدن کافی شاپ‌ها با تعطیلی آن‌ها برابر است و این موضوع موجب خسارت بسیاری از این واحدها شده است.

وی ادامه داد: تا کنون بارها به ستاد استانی مبارزه با کرونا درخواست داده‌ایم که فعالیت کافی شاپ‌ها در فضای باز، با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز باشد اما با این درخواست موافقت نشده و هر گونه فعالیت کافی‌شاپ ها ممنوع اعلام شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون پروانه کسب ۱۱ واحد صنفی این حوزه باطل شده است، گفت: کسانی که صاحب مغازه‌هایشان نبودند، نتوانستند با خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کرده و درخواست تعطیل شدن واحد صنفی دادند.

رنجبر در رابطه با قیمت مواد اولیه تولید بستنی اظهار کرد: قیمت همه مواد از جمله کاکائو و سایر موادی که از خارج وارد می‌شود افزایش چند برابری داشته و قیمت شکر دولتی نیز از سه هزار تومان در ابتدای سال شروع شد اکنون به حدود هفت هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: شکر دولتی به موقع به واحدهای صنفی اختصاص داده شد اما فروش این واحدها به قدری کم است که حتی شکر اضافه آورده‌ایم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ اصفهان با اشاره به تفاوت‌های دیده شده در اعمال محدودیت‌های کرونایی برای واحدهای صنفی گفت: بهتر است محدودیت‌ها برای همه اصناف یکسان باشد تا ضرر و زیان کاهش مشتری فقط نصیب یک حوزه نشود.

رنجبر افزود: اکنون برخی از اصناف با وجود اعمال محدودیت‌ها مجوز فعالیت با درصدی از ظرفیتشان را دارند. این در حالی است که کافی‌شاپ ها کاملاً تعطیل شده و موجب اعتراض کافی‌شاپ داران شهر اصفهان شده است.

کد خبر 449973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.