استمرار محدودیت تردد به مناطق تفریحی باغبادران

شهردار باغبادران گفت: محدودیت تردد به مناطق ویلایی و تفریحی این شهر همچنان باقی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله امینی باغبادرانی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: در زمان بروز حوادث مختلف در یک جامعه انتظار از یک یا چند نهاد و دستگاه خاص برای رفع کامل آن دور از انصاف است، زیرا بدون فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی و حمایتی و همچنین مشارکت شهروندان یا مشکل به درستی رفع نمی‌شود یا مدت زمان زیادی لازم است.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم تا در کنار هم و با هم برای مهار مشکلات تلاش کنیم. دولت و ملت باید به وظیفه خود عمل کنند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: در مواجهه با بحران کرونا مهم‌ترین و در عین حال ساده‌ترین وظیفه‌ای که امروز همه ما به عنوان شهروندان جامعه داریم این است که رفت و آمدهای خود را به بیرون از منزل در مراجعات اداری، خرید، دید و بازدید و میهمانی‌ها به حداقل برسانیم. از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا مسئولان هم بتوانند برای مهار شیوع این بیماری آزادی عمل بیشتری داشته باشند.

امینی ادامه داد: افراد مشکوک یا مبتلای بسیاری هستند که پیش از پایان روزهای قرنطینه در شهر تردد می‌کنند؛ این در حالی است که قطع زنجیره انتقال این بیماری فقط با همکاری و همراهی همگانی امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: در بسیاری از موارد تجمعات خانوادگی و میهمانی‌ها و جشن‌ها و مراسمات باعث افزایش شیوع شده و این بدان معناست که یک مورد ابتلا به هر شکل و شیوه‌ای جان چندین عضو خانواده را به خطر خواهد انداخت.

شهردار باغبادران عنوان کرد: وقتی اعلام می‌شود پذیرش گردشگر نداشته باشیم یا مراسمات ترحیم و عروسی برگزار نشود و در پارک‌ها و سایر فضاهای عمومی و خریدهای خانوادگی حضور پیدا نکنیم و حتی نمازهای جمعه و جماعت و مراسم اربعین که ریشه در اعتقادات مذهبی ما دارد برگزار نشود، برای این است که نگران طغیان بیماری هستیم.

امینی یادآور شد: برای حفظ سلامتی خود و سایر شهروندان نباید منتظر ایجاد محدودیت‌های قانونی و اجباری یا پلمب و برخوردهای انتظامی و قضائی و اعمال جریمه باشیم و یا در صورت ایجاد محدودیت‌ها از دور زدن آنها و فرار از قانون خوشحال شویم، چرا که اعمال این محدودیت‌ها برای حفظ سلامتی و جان ما و اطرافیان است.

وی افزود: شهرداری باغبادران در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی و قضائی و امدادی برای مهار این ویروس تلاش کرده است، اما تأثیرگذاری این تلاش‌ها بسته به همراهی شهروندان است.

کد خبر 449924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.