هفته سلامت روان تهران با محوریت اتیسم برگزار می‌شود

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران بر ضرورت توجه به اتسیم در ضوابط مناسب‌سازی شهرسازی پایتخت تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، حجت نظری، در نشست هفته سلامت روان اظهار کرد: سلامت روان امر مهمی است که متأسفانه شاهد آن هستیم که در مقایسه با سلامت جسم از آن غفلت‌های زیادی شده است. هفته سلامت روان نیز در واقع بهانه‌ای برای آنکه به این امر مهم بیشتر بپردازیم.

وی افزود: در بسیاری از رویدادهای بین المللی هرسال بر یک موضوع تمرکز می‌شود، به عنوان مثال چند هفته پیش به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین اعلام شد که تمرکز امسال بر روی پاکسازی ته سیگار است، در حالی که در سال‌های قبل روی موضوع دیگری تمرکز وجود داشت. به همین دلیل من پیشنهاد من این است که امسال در هفته سلامت روان، تمرکز ویژه و اصلی ما روی موضوع اتیسم باشد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در همین راستا نیز مدیریت شهر قصد دارد که در هفته پایانی مهرماه شهروندان تهرانی را نسبت به اتیسم و ابعاد آن آگاه کند. در این خصوص تمام رسانه‌های ستاد سمن‌ها، شورای شهر و شهرداری و حتی روزنامه همشهری نیز بکار گرفته خواهند شد.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه توافق بر این شد که هفته سلامت روان با تاکید بر اتیسم برگزار شود، اگر سازمان‌های مردم نهاد شاخص‌های مناسب سازی برای اتیسم را در اختیار شورا بگذارند، تا آن‌ها را به ضوابط شهرسازی اضافه کنیم.

وی پیشنهاد کرد: به مناسب هفته سلامت روان و رویکرد امسال آن که اتیسم انتخاب شد، یکی از سازمان‌های مردم نهاد فعال در این بحث در آغاز جلسه بعدی شورای شهر در صحن حاضر شده و همچون شورایاری‌ها به ارائه گزارش بپردازد.

کد خبر 449920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.