جابجایی تأسیسات و آزادسازی دیوار کارخانه قند سبب تأخیر در پروژه شهید سلیمانی

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به دلایل تأخیر ایجاد شده در اجرای پروژه شهید سلیمانی، گفت: طراحی اولیه این پروژه تا حدودی دستخوش تغییرات شد، موضوع دیگر جابجایی تأسیسات و آزادسازی نشدن بموقع دیوار کارخانه قند بود.

ایرج مظفر در حاشیه جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر که به صورت آنلاین برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های در مسیر حلقه حفاظتی شهر، اظهار کرد: با توجه به تأخیر ایجاد شده در روند پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی درصدد هستیم این تأخیر و مسائل مربوط به معارضات را جبران کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تمام پنج پل پروژه شهید سلیمانی در مرحله‌ای است که نیاز به تجهیزات دارد و در صورت اجرای فعالیت به صورت فشرده، هزینه‌ها افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در صدد هستیم با تلاش کارکنان و پیمانکاران این پروژه را تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به دلایل تأخیر در اجرای پروژه شهید سلیمانی، گفت: طراحی اولیه این پروژه تا حدودی دستخوش تغییرات شد، موضوع دیگر جابجایی تأسیسات و  آزادسازی نشدن بموقع دیوار کارخانه قند بود.

مظفر افزود: تأمین مالی پروژه برای پرداخت دستمزدها و تأمین مصالح مورد نیاز نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد کیلومتر چهار تا کیلومتر هفت حلقه حفاظتی شهر که به تقاطع آفتاب متصل می‌شود آزادسازی شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده و پیشرفت ۱۷ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح قهجاورستان و احداث پل روی کانال آب به مساحت دو هزار و ۲۰۰ مترمربع آغاز شده است، افزود: در حال حاضر ۵۹ درصد آزادسازی‌های پروژه تقاطع غیرهمسطح قهجاورستان انجام شده و ۴۱ درصد باقی مانده نیز باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

مظفر با تاکید بر اینکه مسیر حلقه حفاظتی شهر از کیلومتر ۶۰۰ تا کیلومتر چهار پروژه در روستاهایی قرار دارد که پلاک‌های تجاری و مسکونی دارد و آزادسازی آن با مشکلاتی همراه خواهد بود، همچنین عملیات اجرایی سنگینی دارد، تصریح کرد: در صورتی که تا بهمن ماه سال‌جاری این قسمت آزادسازی شود و بودجه مورد نیاز تأمین شود، با بکارگیری سه پیمانکار ظرف شش ماه اتصال قسمت‌های پروژه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات بخش شرقی رینگ چهارم شهر به اتمام می‌رسد و به لحاظ عملکردی حدود ۵۰ درصد آن احداث خواهد شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه میدان شهدای هسته‌ای، گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های منطقه چهار بشمار می‌رود و در واقع اجرای چهار پروژه در قالب یک پروژه است تا مشکلات ترافیکی آن محدوده از شهر را رفع کند.

وی ادامه داد: این پروژه شامل حدود ۳۹ هزار مترمربع عرصه است که یکی از بزرگترین پروژه‌ها با کارکرد هندسی و ترافیکی بشمار می‌رود و سه خیابان اصلی به علاوه یک خیابان دسترسی محلی پینارت به این میدان منتهی می‌شود که احداث هر یک از این خیابان‌ها یک پروژه بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

مظفر با بیان اینکه احداث خیابان سلمان فارسی به اتمام رسیده و کندروی آن در حال اجراست، تصریح کرد: عملیات خیابان سازی میدان انجام شده و عملیات محوطه وسط و تأسیسات آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تا بهمن ماه امسال عملیات آزادسازی مسیر دو خیابان روشن دشت و ارغوانیه انجام می‌شود و تا خردادماه سال آینده پروژه به صورت کامل اجرا و بهره برداری می شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خبر از آغاز عملیات اجرایی زیرگذر آیت الله غفاری در آینده نزدیک داد و گفت: اجرای این پروژه حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۰ میلیارد آن در بودجه منطقه ۱۴ پیش بینی شده است و ۲۵ میلیارد تومان کسری دارد که باید بخشی از آن را در اصلاح بودجه قرار داده شود و یک سوم آن در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی و عملیات اجرایی آن یک ماه آینده آغاز شود.

کد خبر 449873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.