حضور نمایندگان شورای عالی در شعب دیوان عدالت اداری برای صیانت از آرای شوراها

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از مفاد تفاهمنامه‌ای که میان دیوان عدالت اداری و شورای عالی استان‌ها آماده انعقاد می‌شود حضور یکی از نمایندگان شورای عالی در شعب دیوان عدالت اداری است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها علیرضا احمدی امروز (چهارشنبه) در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که با حضور حجت الاسلام بهرامی ریاست دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار کرد: ریاست دیوان پیگیر حل مشکلات دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بوده و تلاش کرده تا با کمترین شکست آرا بتوانیم عملکرد بهتری را در کشور شاهد باشیم.

وی ادامه داد: همین امر باعث شد تفاهمنامه‌ای میان دیوان عدالت اداری و شورای عالی استان‌ها آماده انعقاد شود که یکی از مفاد آن حضور یکی از نمایندگان شورای عالی در شعب دیوان عدالت اداری است.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: یکی از گلایه‌های اعضای شوراها این بود که اعلام می‌شد آرای شوراها به راحتی در دیوان عدالت شکسته می‌شود که این موضوع دو سو داشت که یکی از دلایل آن نبود نماینده‌ای از سوی شوراها در شعب دیوان عدالت اداری بود.

احمدی گفت: یکی از ارکان اساسی که شوراها با آن ارتباط دارند دیوان عدالت اداری است. امروز جامعه ۱۲۶ هزار نفری شوراها چشمشان به مجلس دوم کشور که همین شورای عالی استان‌ها است دوخته شده تا گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

وی ادامه داد: یکی از نقاطی که می‌تواند همین مشکلات را حل کند انعقاد تفاهم‌نامه میان شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری است.

احمدی در خصوص طرح‌های آماده شده در پنجمین دوره شورای عالی استان‌ها هم گفت: در همین دوره بیش از ۳۰ طرح آماده شده و به مجلس ارسال شده است.

وی گفت: موضوعات مرتبط با کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ دغدغه شورای عالی استان‌ها و قوه قضائیه است که ما هم بارها پیگیر حل آن بوده‌ایم.

کد خبر 449869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.