افزایش ۲۰ درصدی آمار جابجایی مسافر در بیرجند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: بر اساس آمار استخراج شده از سیستم بلیت الکترونیک، آمار جابجایی مسافر در یک ماه قبل از ۱۴ هزار و ۲۵۶ نفر به ۱۷ هزار و ۴۱۵ نفر افزایش داشته که معادل ۲۰ درصد بوده است.

به گزارش ایمنا، یدالله غلام پور اظهار کرد: با شروع سال تحصیلی جدید و اعلام بازگشایی مدارس، تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های فعال در خطوط شهری و حومه‌ای شهر بیرجند اضافه شد؛ در این راستا تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر بیرجند و حومه به ۵۸ دستگاه افزایش یافت که نسبت به ۳۸ دستگاه اتوبوس فعال قبل از شروع مدارس، به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس آمار استخراج شده از سیستم بلیت الکترونیک، آمار جابجایی مسافر در یک ماه قبل از شروع مدارس یعنی از ۹۹/۵/۱۵ لغایت ۹۹/۶/۱۵ به طور متوسط روزانه ۱۴ هزار و ۲۵۶ نفر و در یک ماه بعد از شروع مدارس یعنی از ۹۹/۶/۱۵ لغایت ۹۹/۷/۱۵ میانگین روزانه ۱۷ هزار و ۴۱۵ نفر بوده که معادل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند خاطر نشان کرد: آمار فوق حاکی از آنست که علیرغم افزایش ۴۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط، تقاضای سفر معادل ۲۰ درصد افزایش یافته، بنابراین سرانه جابجایی مسافر توسط هر دستگاه اتوبوس نسبت به قبل از شروع مدارس کاهش داشته است.

غلام‌پور ادامه داد: از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه سال جاری روند کاهشی تعداد مسافر شروع شده بطوری که تعداد مسافر جابجا شده توسط ناوگان اتوبوسرانی در تاریخ ۱۵ مهرماه سال جاری ۱۵ هزار و ۵۹۴ نفر بوده و در تاریخ ۲۱ مهرماه سال جاری در پنج روز به ۱۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده یعنی معادل ۱۵ درصد کاهش یافته است که دلیل عمده آن ایجاد محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان و اعلام وضعیت قرمز اپیدمی کرونا در شهر بیرجند بوده است؛ همچنین پیش بینی می‌شود با تعطیلی حضوری دانش آموزان نیز این روند کاهشی ادامه یابد.

وی افزود: با توجه به کاهش تقاضای سفر و به دنبال آن کاهش سرانه جابجایی مسافر توسط هر دستگاه اتوبوس، به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به ناوگان اتوبوسرانی از تاریخ ۹۹/۷/۲۲ تعداد اتوبوس‌های فعال در شیفت صبح به ۴۸ دستگاه و در شیفت عصر به ۳۸ دستگاه کاهش یافته است.

کد خبر 449864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.