متولی تغییر کاربری اراضی شهر کیست؟

یک پژوهشگر مدیریت شهری گفت: کاربری‌های املاک و اراضی در طرح‌های تفصیلی تعیین و مشخص می‌شود و وظیفه کمیسیون ماده پنج، تهیه، تصویب، ترمیم و اصلاح طرح‌های تفصیلی است.

ابراهیم جمشیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کاربری‌های املاک و اراضی در چهارچوب ضوابط طرح‌های جامع و طرح‌های هادی شهری تعیین می‌شود، اظهار کرد: طرح‌های جامع شهرهای بزرگ بر اساس ضوابطی که از گذشته و در چهارچوب قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری و آئین نامه نحوه تعیین و بررسی طرح‌های توسعه شهری تعیین شده است، برای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر تهیه می‌شود.

وی افزود: متولی طرح جامع که راهبردها و سیاست‌های کلان کشور را در حوزه تعیین کاربری، نوع کاربری و ضوابط و مقررات نحوه استفاده از اراضی مشخص می‌کند شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

این پژوهشگر مدیریت شهری خاطرنشان کرد: کاربری‌های املاک و اراضی در طرح‌های تفصیلی تعیین و مشخص می‌شوند و وظیفه کمیسیون ماده پنج، تهیه، تصویب، ترمیم و اصلاح طرح‌های تفصیلی است.

جمشیدزاده عنوان کرد: پس از تهیه طرح‌های جامع شهری، طرح تفصیلی شهرها تهیه شده و در این طرح کلیه ضوابط و مقررات در حد پلاک ثبتی و کاربری هر ملک در شهر، بدون احتساب مالکیت آنها مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر، اصلاح و ترمیم طرح‌های تفصیلی تابع ضوابط طرح جامع شهرهاست و در کمیسیون موضوع ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب می‌شود.

این پژوهشگر مدیریت شهری تصریح کرد: مفاد ماده صد قانون شهرداری و بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری به صراحت بیان می‌دارد که استفاده مغایر از کاربری‌های تعریف شده، تخلف است و مأموران شهرداری مکلف هستند جلوی این تخلفات را بگیرند.

کد خبر 449851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.