قوانین سردفتری متناسب با شرایط روز باشد

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر لزوم به‌روزرسانی قوانین و مقررات در حوزه سردفتری و دفتریاری گفت: لازم است قوانین سردفتری متناسب با شرایط روز باشد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، ذبیح‌الله خدائیان در این دیدار با اعضای شورای مرکزی بسیج کانون سردفتران و دفتریاران، اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه اجتماعی هر نهادی اعتماد مردم است و باید تلاش کنیم روز به روز جامعه سردفتری را به عنوان یک نهاد مدنی ارتقا بخشیم و این اعتماد را حفظ کنیم.

وی نظارت بهتر، مبارزه با فساد، سرعت بخشی به کار و دقت بخشی در امور را از جمله مزیت‌های هوشمند سازی برشمرد و اظهار کرد: تمامی امور در سازمان ثبت اسناد و املاک قابل هوشمندسازی و الکترونیکی شدن است که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس قوه قضائیه با تاکید بر برخورد با افراد متخلف در دفاتر اسناد رسمی گفت: باید سلامت جامعه سردفتری را افزایش دهیم و بسیاری از اقدامات برون سپاری شود.

خدائیان با بیان باید سند رسمی را اعتبار بخشیم، لزوم تلاش سران دفاتر برای حرکت در این مسیر را مورد تاکید قرار داد.

این مسئول عالی قضائی به مزیت‌های اجرایی شدن طرح کاداستر برای دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: کاداستر خدمت بزرگی برای جامعه است که اگر به طور کامل اجرا شود، کار دفاتر اسناد رسمی نیز آسان‌تر خواهد شد زیرا همه اقدامات برای صدور سند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و سرعت و دقت کار افزایش می‌یابد.

خدائیان خطاب به اعضای شورای مرکزی بسیج کانون سردفتران و دفتریاران، بر انجام اقدامات فرهنگی به منظور حفظ ارزش‌های اصیل اسلامی از قبیل ایثار، شهادت، مردم داری و انجام کار با روحیه جهادی تأکید کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، خاطرنشان کرد: چنانچه دست در دست یکدیگر دهیم، می‌توانیم بسیاری از نارسایی‌ها را مرتفع ساخته و با پدیده‌هایی از قبیل وقوع تخلف و فساد در دفاتر رسمی مقابله کنیم.

معاون رئیس قوه قضائیه در پایان با انتقاد از افرادی که در فضای مجازی به اعمال و رفتار خلاف شئون سردفتر و دفتریاری می‌پردازند، گفت: نباید اجازه داد عده‌ای با حیثیت مجموعه سردفتران و دفتریاران بازی کنند و القائات کذب داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: بدون تردید هدف ما حمایت و محافظت از مجموعه سردفتران و دفتریاران است و همه باید در جهت اعتلای جامعه سردفتری و پیشبرد امور به یکدیگر یاری برسانیم و از پرداختن به حواشی بپرهیزیم.

کد خبر 449849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.