ملازهی: مذاکرات صلح افغانستان به بن‌بست رسیده است

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: طالبان در روند مذاکرات خواستار حاکم شدن مذهب حنفی در افغانستان است که باعث نقض حق و حقوق گروه‌های شیعه در افغانستان می‌شود.

پیرمحمد ملازهی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا پیرامون روند مذاکرات صلح افغانستان اظهار کرد: بر اساس اظهارات مقامات دولت افغانستان و طالبان، مذاکرات صلح به بن بست رسیده است؛ زیرا برخی از مواردی که تیم مذاکره کننده طالبان مطرح کرده با مخالفت جدی تیم دولت روبرو شده است.

وی افزود: طالبان در روند این مذاکرات خواستار حاکم شدن مذهب حنفی در افغانستان است که باعث نقض حق و حقوق گروه‌های شیعه در افغانستان می‌شود. این گروه تروریستی بر اساس ملاحظات مذهبی، مخالفت خود را با آزادی زنان و اجرای حقوق بشر اعلام کرده و خواستار برقراری امارت اسلامی در کشور شده است.

این کارشناس مسائل افغانستان تاکید کرد: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ایالات متحده آمریکا در افغانستان، پس از دیدار با طرفین مذاکره اعلام کرد که هنوز اختلافات میان طالبان و دولت افغانستان ادامه دارد و جنگ در این کشور تثبیت شده است. طالبان هفته گذشته در مرز هلمند حملات بسیار گسترده‌ای انجام داد.

ملازهی خاطرنشان کرد: درگیری‌ها در ولایت هلمند به حدی رسید که دولت از نیروهای آمریکایی در خواست کرد که به درگیری‌ها پایان دهند که با بمباران مقررهای نظامی طالبان جنگ داخلی پایان یافت. بر اساس گزارشات رسانه‌های افغانستان بیش از ۵۰۰ نفز از اعضای طالبان در این درگیری‌ها کشته شدند.

کد خبر 449837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.