هنوز واکسن‌های آنفلوانزا در اختیار جمعیت هلال احمر قرار نگرفته است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گفت: هنوز واکسن‌هایی که قرار بود جمعیت هلال احمر به کشور وارد کند به دست ما نرسیده است. امیدواریم ظرف چند روز آینده مشکلات پیش روی این موضوع برطرف شود.

به گزارش ایمنا به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا، اظهار کرد: تهیه دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال احمر بود که مشکلاتی را شرکت خارجی برای ما ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه چند روز قبل متوجه شدیم بانک شهر که بانک واسط ارزی ما برای تهیه واکسن بود از جانب دولت آمریکا تحریم شد، اما به ما قول دادند که مشکل را از راه‌های دیگر حل کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: از آن بخشی که در اختیار ما بود بیش از ۲۰۰ هزار دوز در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گذاشتیم و امیدواریم ظرف چند روز آینده بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: مشکلاتی را که کشور آمریکا ایجاد کرده است به خوبی می‌دانیم و انتظار ما این بود دولت زورگوی آمریکا در این مرحله دیگر مشکلی ایجاد نکند، اما همان طور که دیدید چند روز گذشته چند بانک خصوصی در تحریم قرار گرفتند.

همتی، اظهار کرد: هر چند در راه ورود ۱۶ میلیون دوزی که قرار بود از ابتدا وارد شود مشکلاتی ایجاد شد، اما از چند وقت پیش توزیع واکسن برای کادر درمان آغاز شده است تا این قشر در معرض خطر، کمترین آسیب را در برابر کرونا، ببیند.

کد خبر 449812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.