روستاهای دانمارک میزبان مسافران اروپای شرقی

مناطق روستایی کوچک سراسر کشور دانمارک در یک دهه اخیر میزبان بسیاری از خانواده‌های اروپای شرقی بوده‌اند که برای سکونت دائمی به این مناطق مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش جمعیت یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که اغلب کشورهای اروپایی در یک دهه اخیر با آن مواجه بوده‌اند. البته مقامات رسمی در کشورهای مختلف سراسر قاره اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده‌اند تا از مهاجرت مردم به مناطق دیگر خودداری کنند. در این بین روستاهای دانمارک به بدترین شکل ممکن تحت تأثیر قرار گرفته است چرا که از یک سو جمعیت پیر در آن‌ها به سرعت در حال افزایش است و از سوی دیگر روز به روز مهاجرت مردم به مناطق شهری بیشتر می‌شود. با این حال به لطف مهاجرت مردم اروپای شرقی به کشور دانمارک در چند سال گذشته مناطق روستایی این کشور رونق دوباره یافته و میزبان سرمایه‌گذاران بسیاری بوده است.

 در دهه‌های اخیر مردم به دلایل مختلف نظیر دسترسی به امکانات بیشتر، موقعیت‌های بهتر برای تحصیل و افزایش فرصت شغلی، روستاها را به قصد شهرنشینی ترک کرده‌اند. در نتیجه مناطق روستایی به مکان‌هایی اغلب خالی از سکنه تبدیل شده‌اند که دیگر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را به سمت خود جذب نمی‌کنند. در دهه ۲۰۱۰ جمعیت مناطق روستایی بیش از ۷۹ هزار نفر کاهش یافت اما همزمان تعداد ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم اروپای شرقی، اغلب از کشورهای لهستان، رومانی، لیتوانی و اوکراین نیز به این مناطق مهاجرت کردند.

اغلب مردمی که از کشورهای فوق به روستاهای دانمارک مهاجرت می‌کنند زیر ۶۰ سال سن دارند و پس از ورود به فعالیت‌هایی مانند کشاورزی و تولید صنایع دستی مشغول می‌شوند. بیشتر این افراد با اعضای خانواده و با هدف سکونت دائمی به روستاهای دانمارک سفر می‌کنند و اغلب آن‌ها در کنار فرزندان خود به کار در مزارع می‌پردازند. به لطف فعالیت مهاجران اروپای شرقی به مناطق روستایی دانمارک، جمعیت این روستاها روز به روز در حال افزایش است و رونق اقتصادی در آن روحی دوباره به خود گرفته است. جالب است بدانید که بسیاری از سرمایه‌گذاران اخیراً از آمادگی خود برای آغاز فعالیت و کارآفرینی در روستاهای سراسر کشور خبر داده‌اند.

کد خبر 449732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.