تولید مجموعه‌های تصویری هویت و میراث ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: پروژه فیلمبرداری ثبت هویت و میراث ناژوان آغاز شده است و تا پایان سال مجموعه دیده نشده ای را از هویت ناژوان تولید خواهیم کرد.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این طرح شامل ساخت مستندهایی از مراکز گردشگری، قلعه‌ها و عمارت‌های تاریخی، فضای سبز و گونه‌های جانوری منحصر به فرد ناژوان همچنین خدمات و اقدامات ارائه شده در این مجموعه است.

وی با اشاره به مغفول ماندن هویت تاریخی ناژوان، تصریح کرد: گردآوری و تدوین هویت و شاخصه‌های ۹ محله موجود در محدوده ناژوان محور مجموعه مکتوبی است که هم اکنون توسط کارشناسان اصفهان شناسی در دست اقدام است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: در حوزه نشر کودک و نوجوان نیز طرح‌های مختلفی از جمله طراحی و تولید کتاب رنگ‌آمیزی و داستان با محوریت مراکز گردشگری در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ثبت تاریخ شفاهی ساکنین و اهالی محدوده ناژوان نیز از بخش دیگری از مجموعه مستندهای در دست تولید است.

هاشمیان با تاکید بر حفظ و حراست از فضای سبز منطقه ناژوان، افزود: بسیاری از گونه‌های گیاهی و پوشش جنگلی همانند درخت چنار ملقب به "چنار مرتضی علی" در محدوده ناژوان هنوز ناشناخته است که در قسمت دیگری از ساخت مستندها به معرفی جامع و کامل آنها خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به وجود قلعه‌های تاریخی در ناژوان، گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته شاهد بی‌مهری زیادی نسبت به حفظ و مرمت قلعه‌ها و عمارت‌های واقع در ناژوان از جمله قلعه فاتح الملک، قلعه ملک صالحی، قلعه مشیر و تنها باغ آسیاب اصفهان بوده‌ایم که قدمت آنها بعضاً به ۳۰۰ سال نیز می‌رسد و اکنون تنها بقایایی از آنها به جا مانده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: از همه شهروندانی که مدارک و یا مستنداتی از تاریخچه محدوده شمال و یا جنوب ناژوان دارند، درخواست می‌شود برای تکمیل اطلاعات این پروژه مدارک خود را به صورت" امانت" در اختیار این مجموعه قرار دهند تا همه علاقه‌مندان از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 449724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    بسیار عالی...