سرانه فضای سبز قم تا ۱۴۰۴ به ۲۳ مترمربع می‌رسد/افتتاح سه شهربازی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با توجه به برنامه چشم‌انداز قم تا سال ۱۴۰۴ باید سرانه فضای سبز شهر به ۲۳ مترمربع به ازای هر شهروند برسد.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان در این باره اظهار کرد: افزایش سرانه فضای سبز از ۱۴ و نیم متر به ۲۰ متر از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۸ عددی است که با تلاش و توجه مجموعه مدیریت شهری رقم خورده است.

وی توسعه فضای سبز در شهر قم را بیش از هشت میلیون مترمربع عنوان کرد و افزود: توسعه فضای سبز جنگلی، کمربند سبز و بوستان‌های شهری شامل این عدد بوده و تعداد پارک‌های شهری از ۲۲۰ پارک به ۳۷۰ رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ساماندهی آب‌نماها و شهربازی‌ها را نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در سال ۹۹ سه شهربازی در شهر قم افتتاح‌شده، شهربازی بوستان علوی به بهره‌برداری رسیده و راه‌اندازی شهربازی بوستان غدیر به پایان کرونا موکول شده است همچنین دو شهربازی نیز در پارک‌های شهری زمرد و هاشمی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به چشم‌انداز ۱۴۰۴ شهر قم اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در چشم‌انداز ۱۴۰۴ شهر قم، سرانه فضای سبز باید به عدد ۲۳ مترمربع رسیده و باید این ۳ متر در این مدت باقی‌مانده اجرایی شود.

جوادیان تبدیل شهر قم را به باغ شهر و بازگشت به اصالت حقیقی شهر را مهم‌ترین دغدغه در این زمینه عنوان کرد و افزود: از مردم قم برای رسیدن به این هدف یاری می‌خواهیم.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات و پویش‌های مردمی در حوزه فضای سبز می‌تواند عامل تشویق مشارکت مردمی در مدیریت شهر و ارتقا فرهنگ شهروندی باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم شیوع ویروس کرونا را در اجرای برنامه‌های فرهنگی سازمان در فضای مجاز تأثیرگذار دانست و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی سازمان که برای اواخر اسفندماه تا اواسط فرودین ماه تدارک دیده‌شده بود، در فضای مجازی اجرا و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی برگزاری برنامه‌های آموزشی در فضای مجازی را یکی از اقدامات مؤثری سازمان در تشویق مردم در مشارکت برای حفظ فضای سبز خواند و افزود: سه برنامه مجازی به‌زودی به شهروندان معرفی خواهد شد.

کد خبر 449721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.