فعالیت ۶ دفتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله در مناطق شش، هفت، هشت، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ شهرداری فعال است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ایجاد دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله در مناطق چهار و ۱۰ در مرحله فراخوان است که اطلاعات مربوط به آن‌ها از طریق سایت شهرداری اصفهان و معاونت شهرسازی و معماری قابل دسترس است.

وی با بیان اینکه ایجاد دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله گامی برای تحقق توسعه پایدار اجتماع محور و توسعه محله‌ای با تأکید بر حفظ ارزش‌های بومی محلات شهری است، افزود: هدف از ایجاد این دفاتر توجه به ارتقای مباحث اجتماعی، کالبدی، اقتصادی و فرهنگی در بافت‌های ناکارآمد شهری است تا خروجی فعالیت آنها به پایداری منجر شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله به عنوان نهادی از ساختار نوسازی با رویکرد مشارکت اجتماعی است که می‌کوشد تا نوسازی را در جامعه محلی توسط مردم نهادینه کرده و آن را به جریان پویا و پایدار در بافت‌های فرسوده تبدیل کند.

وی با بیان اینکه این دفاتر در بعد اجتماعی در راستای اعتمادسازی شهروندان اقدام کرده و جلساتی با معتمدان محلی بافت‌های فرسوده برای اعتمادسازی جهت انجام اقدامات کالبدی برگزار می‌کنند، گفت: در دفاتر تسهیلگری و نهاد توسعه محله یک پایگاه داده اطلاعاتی از جمعیت، وضعیت اشتغال محله و دیگر ویژگی‌های زیست محیطی و اقتصادی بافت ناکارآمد شکل می‌گیرد که این اطلاعات به ارائه پیشنهاد و سناریونویسی برای بازآفرینی کمک می‌کند.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: خروجی دیگر این دفاتر ارائه بسته‌های تشویقی برای ساکنان بافت‌های ناکارآمد و فرسوده است که در زمینه اقتصادی به ورود شهروندان برای ساخت و ساز کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری بر اساس شاخص‌های سه گانه فرسودگی (ناپایداری، ریزدانگی و نفوذناپذیری) شناسایی شده و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و نهادهای توسعه محله در راستای عملیاتی کردن سیاست‌ها و اهداف سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب سال ۹۳ هیئت وزیران است.

کد خبر 449701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.