جذب حدود ۳۰۰ همیار در اورژانس اصفهان

معاون فنی و عملیات مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از جذب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به عنوان همیاران اورژانس برای نخستین بار در اصفهان خبر داد و گفت: سازمان اورژانس کشور طرحی با عنوان همیاران اورژانس تعریف کرده که هدف آن جذب داوطلبان علاقه‌مند به همکاری با اورژانس است.

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سازمان اورژانس کشور طرحی با عنوان همیاران اورژانس تعریف کرده که هدف آن جذب داوطلبان علاقه‌مند به همکاری با اورژانس است، اظهار کرد: در مرحله اول این طرح فراخوانی داده می‌شود تا علاقمندان به همکاری با اورژانس جذب، ساماندهی و سپس آموزش داده شوند، آموزش‌های عمومی و تخصصی به داوطلبان ارائه می‌شود تا در مواقع مورد نیاز اعم از فعالیت‌های معمول اورژانس و یا در مواقع بحرانی از داوطلبان آموزش دیده استفاده شود.

وی با توضیح اینکه در مرحله اول فعلاً آقایان علاقه‌مند به همکاری با اورژانس جذب می‌شوند، افزود: سن خاصی برای داوطلبان در نظر گرفته نشده، ولی قطعاً باید بالای ۱۸ سال باشند.

معاون فنی و عملیات مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در برخی عملیات‌های اورژانس از داوطلبان آموزش دیده به عنوان نیروی کمکی استفاده خواهد شد و باید بتوانند به نیروهای عملیاتی اورژانس کمک کنند، البته هر داوطلب ممکن است تخصصی داشته باشد که بر اساس این تخصص‌ها ساماندهی و گروه‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال برنامه‌ریزی برای جذب ۲۰۰ تا ۳۰۰ همیار اورژانس در اصفهان هستیم، تصریح کرد: همیاران اورژانس پس از ثبت نام، یک تور آموزشی حضوری دارند که در آن با پایگاه‌های اورژانس، مفاهیم و عملیات‌های اورژانس آشنا می‌شوند، این در حالی است که با توجه به همه‌گیری کرونا آموزش‌های ویژه همیاران به صورت مجازی خواهد بود، همچنین می‌توانند به سایت اورژانس مراجعه کرده و از فیلم‌ها و آموزش‌های قرار داده شده بر روی سایت استفاده کنند.

قاسمی با تاکید بر اینکه به فراخور زمانی که داوطلبان می‌توانند با ما همکاری کنند با آن‌ها تعامل داریم، اضافه کرد: در مواقع بحران جمعیت داوطلبان زیاد است و معمولاً در این شرایط همه علاقه‌مند به کمک هستند، اما تخصص و مهارت لازم را ندارند، بنابراین با اجرای این طرح، همیاران اورژانس آمادگی لازم را دارند تا در مواقع بحران بتوانند کمک بزرگی به ما کنند.

کد خبر 449699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.