کرج نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس/ضدعفونی شبانه ناوگان حمل و نقل عمومی

رییس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: با توجه به مرحله سوم شیوع ویروس کرونا تمامی مراحل کارواش، گندزدایی و ضدعفونی هر شب برای همه اتوبوس های فعال شهرداری کرج انجام می گیرد و شهروندان از بابت رعایت بهداشت در این ناوگان نگرانی نداشته باشند.

به گزارش ایمنا، محمد یساولی از فعالیت حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس مشترک شهرداری و بخش خصوصی در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: کرج نیازمند حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که با توجه به شرایط تحریم و محدودیت اعتبارات و حمایت‌های دولتی، امکان رسیدن به این رقم استاندارد، میسر نیست.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورا تعداد ۸۱ دستگاه اتوبوس اسکانیای نو از سوی شهرداری به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است، افزود: از این تعداد هم اکنون ۴۰ دستگاه فعال بوده و ۳۰ دستگاه برای طی مراحل گارانتی، تعویض روغن، تعویض لنت و نظایر آن هنوز وارد چرخه فعالیت نشده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با بیان اینکه اینکه هم اکنون ناوگان این سازمان به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت است، تلاش روزانه سازمان را مربوط به جابجایی مسافران و فعالیت شبانه این بخش را مربوط به اجرای مراحل کارواش، گندزدایی و ضدعفونی تمامی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد که با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفاظت از امنیت و سلامت شهروندان انجام می‌گیرد.

یساولی، خطوط تاکسی شهر را ۹۸ خط اعلام کرد و ادامه داد: تعداد ۱۳ هزار تاکسی در این خط‌ها فعالیت می‌کنند که متأسفانه عمر نیمی از این ناوگان بالای ۱۰ سال بوده و جزو خودروهای فرسوده محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه با افزایش بی رویه قیمت خودرو، تسهیلات فعلی برای نوسازی ناوگان پاسخگو نیست، تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت در همه کشورها از ناوگان حمل و نقل عمومی حمایت می‌کند، انتظار می‌رود دولت نیز توجه و حمایت بیش از پیش از این سیستم را داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج تاکسی‌داران را قشر پرزحمت و کم درآمد جامعه عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با اختصاص و اعطای تسهیلاتی با بهره بسیار اندک به تاکسی داران، بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم.

کد خبر 449688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.