پلمب سه داروخانه متخلف در کاشان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه داروخانه متخلف به دلیل فروش الکل تقلبی(متانول به جای اتانول)، توزیع نکردن ماسک و دستکش موجود در انبار داروخانه پلمب شدند و الکل با مارک "اتحاد" از داروخانه‌ها به دلیل تقلبی بودن جمع‌آوری شده است.

محسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور مجوز توزیع اقلام مرتبط با بحران کرونا ویروس، اظهار کرد: ۱۳ پروانه بهداشتی برای ضدعفونی کننده‌های دست، سه پروانه بهداشتی برای ضدعفونی کننده سطوح و دو مورد مجوز تولید الکل ۷۰ درصد، ۱۱ مجوز تولید و توزیع ماسک از جمله سه لایه و پارچه‌ای و درج کد مربوطه روی کالا از ابتدای شیوع ویروس کرونا صادر شده است.

وی ادامه داد: مجوز تهیه ۶۳۵ هزار لیتر الکل جهت کارخانه‌های تولید محصولات ضدعفونی کننده در شهرستان کاشان و توزیع بیش از ۶۷۰ هزار لیتر ضدعفونی کننده در داخل و خارج شهرستان کاشان صادره شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه یک واحد صنفی تجهیزات پزشکی به همراه انبار آن به دلیل گران‌فروشی و احتکار یک هزار بسته ۱۰۰ عددی دستکش یک بار مصرف توقیف شد، تصریح کرد: سه داروخانه متخلف به دلیل فروش الکل تقلبی (متانول به جای اتانول) و توزیع نکردن ماسک و دستکش موجود در انبار داروخانه نیز پلمب شد.

وی با اشاره به پلمب یک کارخانه تولید ماسک فاقد مجوز، خاطرنشان کرد: ضمن تأمین دارو برای مراکز و نظارت بر توزیع آن‌ها سه مجوز جدید جهت فعال‌سازی داروخانه شبانه‌روزی صادر شده است.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: جمع‌آوری الکل با مارک اتحاد از داروخانه‌ها به دلیل تقلبی بودن، جمع‌آوری محلول ضدعفونی کننده فاقد درصد موجود استاندارد و مطلوب از دو فروشگاه عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی، بازدیدهای میدانی مشترک با نماینده دادستانی و تعزیرات از شرکت‌های تجهیزات پزشکی اصناف داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کالاهای سلامت محور و شناسایی سه واحد تولیدی سلامت محور غیرمجاز از دیگر اقدامات معاونت غذا و دارو کاشان است.

وی با اشاره به تشکیل تیم واکنش سریع به تأمین داروها و تجهیزات مصرفی پزشکی مورد نیاز و درخواستی بیمارستان‌های ریفرال بیماران کرونا در طول شروع بیماری کرونا تاکنون، گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام نیازهای دارویی و تجهیزاتی و نیز ملزومات محافظت شخصی مانند ماسک، دستکش و شیلد تهیه، تأمین و توزیع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: شروع بازرسی‌های مشترک از ابتدای اسفند ماه ۹۸ در دو نوبت صبح و عصر به همراه کارشناسان تعزیرات، صنعت و نماینده دادستانی از داروخانه‌ها، مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی بوده است. این بازدیدها با هدف نظارت بر توزیع ماسک، الکل، محلول ضدعفونی و دستکش انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بازرسی‌های مستمر از واحدهای تولیدی و انجام آزمون‌های مربوطه، حضور تکنسین آزمایشگاه در محل‌های بازدید جهت کنترل خلوص الکل، پذیرش و پاسخگویی تمام وقت نمونه‌های الکل و مواد ضدعفونی کننده در ایام شیوع کرونا، انجام بیش از یک هزار و ۲۰۰ آنالیز مواد ضدعفونی کننده از تولیدات شهرستان و نمونه‌برداری در سطح شهرستان تا پایان مردادماه و برگزاری بیش از صد جلسه متعدد با شرکت‌های تولیدی و توزیعی و مسئولین فنی مراکز، ادارات صمت، تعزیرات و مراکز درمانی در اسفند ماه از اقدامات مرتبط با بحران کرونا در منطقه کاشان است.

کد خبر 449684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.