۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
تکمیل بزرگراه ابریشم

شهردار سبزوار گفت: طرح کمربندی شهر سبزوار شاخص ترین طرح عمران شهری سبزوار در سالیان گذشته در مسیر حاشیه شرق- شمال- غرب این شهر است که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اجرا و کامل می شود.

به گزارش ایمنا، سید علی کوشکی اظهار کرد: این رینگ محیطی دارای ۱۰ کیلومتر طول است که در چهار فاز تکمیل می‌شود و برای اجرای آن بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به شهرداری واگذار شده است.

وی اضافه کرد: جهت شتاب عمرانی در این رینگ محیطی، طی سه سال گذشته فازهای اول و دوم این طرح با عنوان بزرگراه هشت بهشت و بلوار ابریشم سبزوار مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است.

شهردار سبزوار تصریح کرد: فاز دوم بزرگراه که دارای مسیر دوچرخه سواری و پیاده راه نیز می‌باشد ۴.۲ هکتار طول دارد و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

کوشکی ادامه داد: از سال گذشته عملیات اجرایی فاز سوم بزرگراه ابریشم (کمربند شمال غرب) به طول دو و هفت دهم کیلومتر آغاز شده و برای اجرای آن تملک ۲۸۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و مستثنیات جهت اتصال بلوار توحید شهر به محور جوین و جغتای صورت گرفته و برای آن اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یادآوری کرد: ساخت جاده کمربندی در رینگ محیطی لبه شهر بر اساس مصوبه طرح جامع سال ۹۱ صورت گرفته و ایجاد دسترسی آسان شهروندان و خدمات شهری، کاهش ترافیک خودرویی داخل شهر، جلوگیری از حاشیه نشینی و همچنین کمک به کاهش مصرف سوخت از آثار مثبت آن است.

شهردار سبزوار ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح رینگ محیطی شهر براساس طرح جامع و تفصیلی ۱۰ کیلومتر آن تحقق و بار ترافیکی از بخش‌های توحید و بزرگراه ابریشم و شمال غرب و شرق برطرف شود.

کد خبر 449683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.