بزرگداشت ابراهیم فروزش و کامبوزیا پرتوی در جشنواره فیلم کودک

مراسم بزرگداشت ابراهیم فروزش و کامبوزیا پرتوی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم فروزش، فیلمنامه‌نویس و کارگردان متولد ۱۳۱۸ تهران، دانش‌آموخته رشته کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است. آغاز فعالیت هنری او از سال ۱۳۴۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سرپرست مرکز سینمایی، آغاز فعالیت سینمایی‌اش از سال ۱۳۵۲ با نگارش فیلمنامه فیلم کوتاه «سیاه‌پرنده» (ساخته مرتضی ممیز) بوده و نگارش فیلمنامه برخی آثار پویانمایی علی اکبر صادقی، عبدالله علیمراد و… نویسندگی و کارگردانی هشت فیلم بلند سینمایی و نگارش دو فیلمنامه برای فیلمسازان دیگر در بیش از سه دهه و کسب بیش از ۵۰ جایزه بین‌المللی را در کارنامه دارد.

کامبوزیا پرتوی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان، متولد ۱۳۳۴ رستم‌آباد گیلان، او در دانشکده هنرهای دراماتیک تحصیل کرده و آغاز فعالیت هنری‌اش با ساخت فیلم‌های کوتاه در سینمای آزاد دماوند و آغاز فعالیت فیلمسازی او با فیلم بلند داستانی «عینک» و مجموعه «قورباغه سبز» برای شبکه دو سیما بوده و با عباس کیارستمی در ساخت «خانه دوست کجاست؟» همکاری کرده است. پرتوی نویسندگی و کارگردانی شش فیلم بلند سینمایی و نگارش ۱۴ فیلمنامه در بیش از سه دهه را در کارنامه دارد و جوایز مختلفی در عرصه ملی و جهانی به دست آورده است.

علیرضا تابش در نشست خبری جشنواره اعلام کرد: بسته مجموعه آثار این دو فیلمساز در جشنواره سی و سوم رونمایی خواهد شد.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبیری «علیرضا تابش» برگزار خواهد شد.

کد خبر 449663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.