دنبال تغییر حناچی نیستیم/ سازمان بازرسی  مو را از ماست بیرون می‌کشد

رئیس شورای شهر تهران جزئیات جلسه هم اندیشی و صحن شورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه با اشاره به جزئیات جلسه هم اندیشی صبح با شهردار تهران گفت: در این جلسه اعضا مطالب مهمی را درباره درآمدهای شهرداری، نوع مدیریت و تمرکززدایی از ستاد و انتصابات مطرح کردند که برخی از این موارد پاسخ داده شد و برخی دیگر مورد قبول شهردار قرار گرفت و بنا شد رویه‌ها اصلاح شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز صحن شورا پرونده باغات و نامگذاری‌ها بررسی شد و به دلیل حساسیت بالای اعضا و مردم نسبت به این پرونده یک جلسه از شورا را به بررسی این موضوع اختصاص دادیم همچنین دوفوریتی درباره درآمدهای شهرداری به صحن شورا ارسال شد که به دلیل آنکه بدون هماهنگی به صحن ارسال شده بود دو فوریتش با موافقت اعضا روبرو نشد و یک فوریت آن به تصویب رسید که بر مبنای آن بدهکاران شهرداری در صورت پرداخت نقدی تا ۲۵ درصد جایزه خوش حسابی دریافت کنند.

هاشمی درباره رد لایحه افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس گفت: این لایحه برخلاف مصوبه دولت درباره سقف ۲۰ تا ۲۵ درصدی افزایش کرایه حمل و نقل عمومی است اگر بااین موضوع موافقت می‌شد با مخالفت هیئت تطبیق مواجه می‌شد، تعزیرات به آن ورود پیدا می‌کرد و تبعات اجتماعی داشت.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: این درحالی بود که از این محل ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان شهرداری کسب درآمد می‌کرد که کاهش درآمدی ۲۰۰ میلیاردی را تا حدودی جبران می‌کرد و باید از منابع دیگر مجدانه جبران این کسری بودجه دنبال شود و دولت یارانه بخش حمل و نقل عمومی را پرداخت کند.

او درباره کاهش درآمدهای شهرداری توضیح داد: ما در بخش بودجه نقد مشکل نداریم و تاکنون ۷۰ درصد بودجه نقد محقق شده است اما ۱۰ هزار میلیارد بودجه امسال غیرنقد است که تاکنون باید نیمی از آن محقق می‌شد که اینگونه نشد.

هاشمی تاکید کرد: تحقق بودجه غیرنقد نیاز به جسارت و بهره از اختیارات در مناطق دارد اما این نگاه و جسارت در برخی از مدیران وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران درباره گلایه اعضا در موضوع انتصابات اظهار کرد: همه اعضا تاکید داشتند انتصابات اختیار شهردار است اما یک توافق نانوشته در باره انتصابات میان اعضا و شهردار وجود داشت که قبل از انتصابات این موضوع به اطلاع اعضا برسد. در موضوع اخیر شهردار سرعت عمل بیشتری به خرج داد. اعضای شورا معتقد بودند سیاست دوگانه درباره بازنسشتگان اعمال می‌شود. برخی به بهانه بازنشستگی به سرعت تغییر می‌کنند و برخی مدیران بازنشسته همچنان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه شورا ثبات مدیریتی به ویژه در سال پایانی است، گفت: همانطور که اعضا با وجود انتقاداتی که به برخی عملکردهای حناچی دارند اما از او حمایت کرده و دنبال تغییر مدیریت شهرداری تهران نیستند باید این نگاه درباره مدیران سطح یک نیز در شهردار وجود داشته باشد زیرا مدیری که تازه در یک منطقه به موضوعات اشراف پیدا کرده نباید به بهانه اینکه مدیر خوبی است به منطقه دیگری منتقل شود، باید بررسی شود تغییرات تا چه حد به نفع شهرداری است.

هاشمی در واکنش به اظهار نظر شهردار تهران مبنی بر اینکه پاسخ‌هایش به اعضا درباره انتصابات قانع‌ کننده بوده است، گفت: فرصت دریافت پاسخ اعضا نشد و مشخص نیست اعضا قانع شدند یا خیر.

کد خبر 449658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.