تولید گوشی با قابلیت درک احساسات/ ربات هوشمند کشاورزی را متحول می‌کند

محققان دانشگاه کرنل از تولید یک گوشی جدید خبر داده‌اند که قادر به درک احساسات و عواطف انسان با بررسی چهره افراد است و این کار را حتی در صورت ماسک زدن افراد انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تولید گوشی با قابلیت درک احساسات انسان، تحول کشاورزی با ربات هوشمند، طرح اولیه از خودروی بدون فرمان مرسدس و کشف ماده‌ای با خاصیت آنتی‌بیوتکی در زهر زنبور عسل را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید:

تولید گوشی با قابلیت درک احساسات

محققان دانشگاه کرنل از تولید یک گوشی جدید خبر داده‌اند که قادر به درک احساسات و عواطف انسان با بررسی چهره افراد است و این کار را حتی در صورت ماسک زدن افراد انجام می‌دهد.

این گوشی که سی فیس نام دارد، با بررسی خطوط گونه، دهان، چشم و ابروی افراد می‌تواند حالات و عواطف آن‌ها را شناسایی کند، این احساسات را به ایموجی تبدیل کرده و نمایش دهد. مزیت استفاده از گوشی جدید آن است که از طریق آن می‌توان احساسات را در جریان یک مکالمه گروهی بر بستر اینترنت به دیگر افراد منتقل کرد، بدون آنکه نیازی به روشن کردن وبکم باشد.

سهولت استفاده، سازگاری با بسیاری از وسایل الکترونیک، هزینه پایین تولید، نیاز نداشتن به استفاده از حسگرهای لمسی و چسباندن آن‌ها به صورت، مزیت استفاده از چنین گوشی‌هایی است.

گوشی یاد شده از تنها دو دوربین ساده که در زیر گوشی نصب شده است برای بررسی تغییرات خطوط بخش‌های مختلف صورت استفاده می‌کند و از این طریق عضلات گونه و تحرکات آن‌ها را کنترل می‌کند. دقت این گوشی در درک عواطف انسانی ۸۸ درصد بوده و در صورت استفاده از ماسک این رقم به ۸۵ درصد کاهش می‌یابد.

ربات هوشمند کشاورزی را متحول می‌کند

آزمایشگاه ایکس آلفابت از سال ۲۰۱۸ تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی را به منظور ارتقای کشاورزی آغاز کرد؛ این فعالیت‌ها بالاخره با تولید یک ربات به ثمر نشسته است.

نرم افزارها و سخت افزارهای متنوعی روی این ربات نصب شده تا ربات یاد شده از قابلیت‌های فراوانی در حوزه هوش مصنوعی، شبیه سازی و شناسایی محیط برخوردار باشد. همچنین این ربات به حسگرهای متنوعی مجهز شده است.

ربات جدید انرژی خود را از طریق صفحات خورشیدی تأمین می‌کند و ضمن عبور از مزارع کشاورزی تک تک گیاهان کاشته شده را کنترل و بررسی می‌کند تا از سلامت و وضعیت رشد آن‌ها مطلع شود. این کار با استفاده از دوربین‌ها و حسگرهای متعدد انجام می‌شود.

این ربات برای افزایش دقت تصمیم‌ها و بررسی‌های خود از اطلاعات ماهواره‌ای، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، داده‌های جمع‌آوری شده از خاک و نرم افزار هوش مصنوعی خود بهره می‌برد. نرم افزار هوش مصنوعی با شناسایی الگوهای مناسب رشد محصول به کشاورزان، اطلاعات بیشتری در مورد روش صحیح کاشت، داشت و برداشت محصولات گوناگون می‌دهد.

این ربات چهار چرخ قادر به سمپاشی است و استفاده از آن موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های کشاورزان می‌شود. استفاده از چنین ربات‌هایی میزان بهره‌وری را در زمان استفاده از زمین‌های کشاورزی افزایش می‌دهد که این امر با توجه به تداوم گرمایش زمین و غیرقابل استفاده شدن بسیاری از زمین‌های کشاورزی فعلی ضروری است.

طرح اولیه از خودروی بدون فرمان مرسدس

شرکت مرسدس بنز طرح اولیه خودرویی به نام AVTR Vision را توسعه داده است، این خودرو با الهام از فیلم آواتار ساخته شده است و بعضی از عجیب‌ترین ایده‌های مرسدس بنز درباره خودروهای آینده در آن اجرا شده است. در این خودرو به جای فرمان یک پد کنترل مرکزی وجود دارد که راننده یا سرنشین دست خود را روی آن قرار داده و به سمت عقب، جلو، چپ یا راست حرکت می‌دهد تا خودرو را هدایت کند؛ البته ایده این طرح یک خودروی خودران است.

به گفته ورا اشمیت، مدیر بخش طراحی تجربیات نوین کاربر در مرسدس بنز، در این طرح اولیه فرمان، دکمه لمسی و نمایشگر لمسی وجود ندارد. تمام ارتباطات سرنشین با خودرو به وسیله حرکات یا یک واحد کنترل مرکزی هدایت می‌شود.

در طراحی بخش خارجی خودرو هیچ گوشه تیزی وجود ندارد و به جای درها، پنل‌های شفاف وجود دارد. پشت خودروی مذکور ۳۳ زبانه وجود دارد که قابلیت‌های آیرودینامیک خودرو را ارتقا می‌دهند و به برقراری ارتباط با رانندگان دیگر کمک می‌کنند. تغییر زاویه و رنگ این زبانه‌ها نشانه‌هایی برای سرعت گرفتن، پیچیدن یا ترمز کردن است؛ این زبانه‌ها به وسیله هوش مصنوعی فعال می‌شود.

کشف ماده‌ای در زهر زنبور عسل که خاصیت آنتی بیوتیکی دارد

پیش‌بینی می‌شود در آینده نه چندان دور بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های امروزی کارایی خود را برای نابودی باکتری‌ها از دست بدهند؛ بنابراین محققان دانشگاه پنسیلوانیا در تلاش برای استخراج مولکول‌های ضدمیکروب از زهر زنبور عسل هستند.

آزمایش‌های اولیه‌ای که در این زمینه روی موش‌ها شده، امیدوار کننده بوده و انتظار می‌رود این موفقیت در صورت انجام آزمایش‌های مذکور روی انسان‌ها نیز تکرار شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر برای تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید اقدام نشود تا سال ۲۰۵۰ شاهد مرگ حدود ۱۰ میلیون نفر در جهان به علت فعالیت باکتری‌های مخرب و بیماری‌زا خواهیم بود. برای جلوگیری از وقوع این فاجعه تلاش برای تولید آنتی‌بیوتیک‌های جدید و مؤثر، بیش از یک دهه قبل آغاز شده است.

پیش از این از زهر مارهای زنگی و عقرب نیز برای تولید آنتی‌بیوتیک استفاده شده است، اما نتایج به دست آمده هنوز قطعی نیستند. ماده‌ای در زهر زنبور عسل که ممکن است برای تولید آنتی‌بیوتیک مؤثر باشد، نوعی پلیمر به نام mastoparan-L (mast-L) است که اگر چه باکتری‌ها را می‌کشد، اما فعلاً برای انسان هم مضر است و باعث نابودی گلبول‌های قرمز می‌شود، بنابراین محققان در تلاش هستند تا راهی برای خنثی کردن عوارض جانبی استفاده از این پلیمر بیابند.

کد خبر 449653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.