اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی در تاکسیرانی آستارا

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا گفت: برای مقابله با شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سوار کردن بیش از سه مسافر در تاکسی‌های این شهر ممنوع است.

غلامرضا مصائب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط تاکسیرانان در زمان شیوع کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر سوار کردن سه مسافر روی صندلی عقب تاکسی در آستارا و سایر شهرهای کشور ممنوع است و رانندگان فعال در تاکسی‌های خطی و تاکسی تلفنی باید تا زمان قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، این مصوبه را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه طبق الزامات بهداشتی و دستورالعمل رعایت فاصله گذاری اجتماعی رانندگان تاکسی فقط می‌توانند دو مسافر روی صندلی عقب و یک مسافر روی صندلی جلو سوار کنند، افزود: شهروندان تخلفات تاکسی‌ها از این قوانین را به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا اطلاع دهند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا عنوان کرد: ممنوعیت سوار کردن بیش از سه نفر از طریق سازمان به اطلاع رانندگان تاکسی آستارا ابلاغ شده است.

مصائب تاکید کرد: نرخ کرایه نیز براساس مصوبات ابلاغی به همان روال قبلی است و رانندگان حق گرفتن مبلغ اضافه از مسافران ندارند.

وی با بیان این که رانندگان تاکسی باید در هنگام جابجایی مسافر از ماسک استفاده کرده و از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند. افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت استفاده نکردن مسافر از ماسک، جریمه ۲۰ هزار تومانی هر مسافر را راننده تاکسی باید بپردازد و اگر راننده از ماسک استفاده نکند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا گفت: از همه رانندگان تاکسی و شهروندان انتظار داریم با رعایت مقررات وضع شده، برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، به استفاده از ماسک و رعایت قانون مبنی بر سوار کردن دو نفر روی صندلی عقب تاکسی‌ها، توجه بیشتری داشته باشند و آن را جدی بگیرند.

به گفته مصائب در حال حاضر در حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۸۰ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر و ۶۰۰ دستگاه خودروی حمل و نقل بار درون شهری در آستارا فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 449638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.