هنیه: تاریخ به عادی کنندگان روابط با صهیونیست‌ها رحم نخواهد کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: تاریخ هرگز به کشورهای عربی که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت شناختند و روابط خود را با آن عادی کردند رحم نخواهد کرد و ملت ها نیز قطعا این را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در گفت و گو با "دیوید هرست" سردبیر پایگاه خبری "میدل است آی" در استانبول اظهار کرد: جنبش متبوعش منتظر پاسخ روشن رژیم صهیونیستی در مورد مبادله اسرا است.

وی افزود: هر توافقی که کشوری عربی با رژیم صهیونیستی به امضا برساند، در نهایت به ضرر آن تمام خواهد شد و این کشور را در معرض خطر قرار خواهد داد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس خاطرنشان کرد: هدف دشمن صهیونیستی از امضای توافق عادی سازی روابط با کشورهای عربی، ایجاد پایگاه‌های نظامی و اقتصادی برای خود در مناطق نزدیک به ایران است.

هنیه تاکید کرد: به همین خاطر، کشورهای عادی کننده روابط با دشمن صهیونیستی شکست خواهند خورد و ما دوست نداریم ببینیم این کشورها پلی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صهیونیستی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مساله مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد: مصر هم اکنون در حال مذاکره با طرف صهیونیستی در مورد مبادله اسرا است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار کرد: هیئتی مصری خواسته‌ها و شروط حماس را به رژیم صهیونیستی انتقال داده و حماس همچنان منتظر پاسخ صریح و روشن این رژیم به این خواسته‌ها است.

هنیه ضمن تاکید بر آمادگی جنبش متبوعش برای مقابله با هرگونه حمله و تجاوز جدید دشمن صهیونیستی به غزه، هشدار داد: هرگونه جنگی در آینده قطعاً پیامدها و هزینه‌های بسیاری سنگینی برای دشمن به همراه خواهد داشت.

وی در رابطه با پرونده آشتی ملی با فتح نیز گفت: حماس در نتیجه گفتگوهای آشتی ملی با فتح، شاهد تحولاتی مثبت در کرانه باختری است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کر: در جلسات غیرعلنی می‌شنویم که بر اهمیت مشارکت حماس در عرصه سیاسی تاکید می‌شود و این بدان معنا است که حماس حق دارد در اداره امور دولت فلسطین مشارکت داشته باشد.

کد خبر 449633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.