توافق ایران و عراق برای آزادسازی منابع ارزی

رییس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به مثبت بودن رایزنی هایش با مقامات عراقی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از مثبت بودن رایزنی‌هایش با مقامات عراقی خبر داد و گفت که با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده است.

وی درباره نتایج مذاکراتش با مقامات عراقی افزود: جلسه مشترک سه جانبه با رؤسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق منجر به توافق بر سر آزاد کردن منابع مالی ایران با هدف خرید کالاهای اساسی برای کشور شده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۹ در سفر یک روزه به همراه یک هیئت بانکی و تجاری به عراق، با نخست وزیر، وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بانک تجارت عراق دیدار و مذاکرات فشرده‌ای انجام دادم. در این مذاکرات خصوصاً در جلسه مشترک سه جانبه با رؤسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق به توافقات خوبی برای آزاد کردن منابع مالی بانک مرکزی و استفاده از آن برای تأمین واردات کالاهای اساسی و ضروری کشورمان رسیدیم و درباره تبادلات تجاری گفت‌و گوی مفصلی صورت گرفت.

همتی افزود: جمهوری اسلامی ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، منابع مالی چشمگیری در بانک‌های عراق دارد.

وی ادامه داد: نخست وزیر عراق از حصول توافق ابراز خرسندی و استقبال نموده و دستورات لازم به بانک‌های مرکزی و تجارت عراق جهت تسریع در اجرای توافقات صادر کرد و «مصطفی الکاظمی» تاکید کرد که به طور هفتگی روند انجام این توافق را میان دو کشور پیگیری خواهند کرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امیدوارم با توافق‌های انجام شده گام‌های مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین دو کشور برداشته شود. جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد بر اساس نیازهای خود، از این منابع مالی مالی برداشت کند.

به گزارش ایمنا، عبدالناصر همتی امروز دوشنبه در رأس هیأتی به بغداد سفر یک روزه‌ای انجام داده و طی آن با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «علی عبدالامیر علاوی» وزیر داریی، مصطفی غالف مخیف رؤسای بانک مرکزی و سالم جواد عبدالهادی چلبی رئیس بانک تجارت عراق دیدار و رایزنی کرد.

کد خبر 449564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.