سبک زندگی پیامبر (ص) بهترین الگو برای خدمت در بنیاد شهید است

رییس بنیاد شهید گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در مواجهه با تمام مردم اخلاق نیکو و سعه‌صدر داشتند و ما باید در بنیاد شهید از سبک زندگی ایشان در مسیر خدمت به مردم الگو بگیریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از ایثار، سعید اوحدی امروز در جلسه شورای معاونان بنیاد شهید پس از استماع گزارش فعالیت‌های مربوط به بزرگداشت هفته دفاع مقدس و برنامه‌های ورزشی جانبازان، گفت: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این ایام انجام شد و همین برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید برای مناسبت‌های پیش‌رو از جمله بزرگداشت سالروز ۱۳ آبان و شهدای دانش‌آموز، هفته بسیج، دهه مبارک فجر و روز شهید ادامه پیدا کند.

وی در ادامه با تسلیت وفات پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) گفت: رحلت رسول اکرم (ص) بزرگ‌ترین مصیبت عالم خلقت است. پیامبر (ص) دارای صفات و ویژگی‌هایی است که منحصر به ایشان است و از جمله آن‌ها می‌توان به «مکارم اخلاق»، «رحمت للعالمین» بودن و داشتن «شرح صدر» اشاره کرد. همانطور که در حدیث «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» آمده؛ فلسفه بعثت ایشان نهادینه شدن اخلاق در جامعه بشری است. امروزه اخلاق یک حلقه مفقوده در جامعه بشری است. ما به‌عنوان مسلمانان و پیروان ایشان باید این رسالت مهم پیامبر (ص) را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در آیه ۱۰۷ سوره انبیا می‌خوانیم «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ» یعنی خداوند پیامبراسلام (ص) را رحمت للعالمین نامیده است. به‌عبارت‌دیگر رحمت جزئی از وجود و صفات بارز پیامبر اکرم (ص) است. خداوند متعال در آیه اول سوره انشراح می‌فرماید «ألَمْ نَشْرَحْ لَک صَدرَک»؛ آیا سینه تو را وسیع و گشاده نساختیم!؟ یعنی در اینجا هم شرح صدر توسط پروردگار در وجود نازنین پیامبر اسلام (ص) گذاشته‌شده است. این در حالی است که انبیای پیش از رسول خاتم در دعاهای خود از خداوند متعال می‌خواستند که به آن‌ها شرح صدر عطا فرماید. حضرت موسی (ع) در آیات ۲۵ تا ۲۸ سوره طه دعا می‌کند: قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی * وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی * وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی* یَفْقَهُوا قَوْلِی درحالی‌که پیامبر اسلام (ص) این ویژگی را به‌صورت انحصاری در وجود نازنین خود داشتند. یادمان باشد که پیامبر (ص) در مواجهه با تمام مردم اخلاق، رحمت و سعه‌صدر داشتند و ما باید در بنیاد شهید از الگوهای اخلاقی ایشان در مسیر خدمت به افضل مردم بهره‌مند شویم. در بنیاد شهید ما به مردم عادی خدمت نمی‌کنیم ما با ایثارگران که افضل مردم هستند مواجه هستیم و وظیفه ما در این مسیر سنگین‌تر است.

رئیس بنیاد شهید با تأکید بر ضرورت توجه و الهام از تمام خصایص حضرت محمد (ص) در مسیر خدمت، گفت: سبک زندگی ایشان بهترین الگو برای همه ما چه در زندگی شخصی، چه در عرصه اجتماعی و چه در عرصه خدمت است و ان‌شاءالله بتوانیم مؤمنان واقعی راه ایشان باشیم.

کد خبر 449551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.