اجرای چهار طرح بازآفرینی شهری در لنگرود

شهردار لنگرود گفت: چهار طرح در قالب بازآفرینی در این شهر در حال اجرا است.

سید مهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری چهار طرح دیواره سازی جنب پل خشتی، محوطه سازی ضلع غربی پل خشتی، لوله گذاری دور میدان اصلی برای هدایت آب‌های سطحی و سنگ فرش خیابان و پیاده راه سازی در میدان اصلی شهر لنگرود در ستاد بازآفرینی شهری مصوبه شده و هم اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده، مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طرف ستاد بازآفرینی شهری استان بودجه اختصاص یافته و مابقی هزینه‌های آن از طریق منابع داخلی شهرداری لنگرود تأمین خواهد شد.

شهردار لنگرود عنوان کرد: این شهر ۲۲۸ هکتار بافت فرسوده دارد که این بافت‌ها در محلات راه پشته، انزلی محله، قسمتی از کاسگر محله، کیا کلایه، کلیدبر، کوچه‌های بهمنی و اکبری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از درخواست‌های شهرداری از ستاد بازآفرینی شهری استان برای احیای بافت فرسوده، تخصیص اعتبار لازم برای خرید و تملک ۶۰ باب مغازه باقیمانده در خیابان اسدآبادی و آزادسازی این مسیر از شهر لنگرود است که مالکیت آن‌ها در دست اشخاص قرار دارد.

رجایی، ادامه داد: تعداد ۱۳۶ باب مغازه بیش از ۶۰ سال قبل توسط شهرداری در حریم رودخانه ساخته و سرقفلی آن‌ها به اشخاص واگذار شده بود، در دوره‌های گذشته تعداد ۷۶ باب از این مغازه‌ها توسط شهرداری خریداری و تخریب و مسیر خیابان اسدآبادی آزادسازی شده و ۶۰ باب دیگر باقی مانده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم درخواست شهرداری در خصوص تخصیص اعتبار لازم برای خریداری و تملک ۶۰ مغازه باقی مانده، مورد موافقت ستاد بازآفرینی شهری قرار گیرد تا مدیریت شهری هر چه سریع‌تر بتواند با خرید این مغازه‌ها حریم رودخانه و مسیر خیابان اسدآبادی را به طور کامل آزادسازی کند.

شهردار لنگرود، افزود: ساختمان‌های مسکونی که در بافت فرسوده قرار دارند، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی استانداری در هنگام نوسازی حدود ۵۰ درصد بخشودگی عوارض شهرداری در صدور پروانه ساختمانی شامل مالکین آن‌ها می‌شود.

رجایی، اضافه کرد: این افراد پس از دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری با مراجعه به بانک عامل، تسهیلات کم بهره دریافت کرده و سپس اقدام به نوسازی و ساخت واحد مسکونی خود می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 449539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.