هیچ موشکی در دو روز گذشته به شهرستان خداآفرین اصابت نکرده است

فرماندار خداآفرین گفت: هیچ راکتی از سوی طرف‌های درگیر در جنگ قره‌باغ در دو روز گذشته به شهرستان خداآفرین اصابت نکرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری خداآفرین، علی امیری راد اظهار کرد: پس از اعلام آتش بس در روزهای گذشته که در واقع تنها روی کاغذ بود، هیچ اتفاق خاصی در این خصوص روی نداد و هر دو کشور به حملات راکتی و موشکی خود همچنان ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون درگیری‌های قره باغ شدت بیشتری نسبت به روزهای گذشته گرفته است، اظهار داشت: در حالی که طی هفته گذشته این درگیری‌ها در خطوط مرزی و نزدیک به مرز جمهوری اسلامی ایران در جریان بود، اما در حال حاضر درگیری‌ها به سمت عمق خاک دو طرف سوق پیدا کرده است و مشاهده این شرایط با چشم معمولی در خطوط مرزی امکان پذیر نیست.

امیری راد ادامه داد: اما با این حال صدای انفجار و شلیک راکت و موشک‌های توپخانه دو طرف در شهرستان خداآفرین و روستاهای اطراف شنیده می‌شود.

امیری راد حضور مردم در مرز بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تماشای جنگ قره باغ را از جمله چالش‌های فرمانداری خداآفرین دانست و از آحاد مردم و به خصوص جوانان منطقه درخواست کرد با توجه به مخاطرات احتمالی این جنگ از حضور در نوار مرزی به شدت خودداری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به کشیده شدن جنگ به اعماق خاک دو طرف، امکان دید در جاده‌های شهرستان خداآفرین برای مردم وجود ندارد و بر همین اساس تقاضا می‌کنیم مردم از حضور در این شهرستان خودداری کنند؛ در این راستا رسانه‌های گروهی می‌توانند با انتشار اخبار و گزارش‌های مختلف فرمانداری را در ممانعت از حضور مردم یاری رسانند.

امیری راد هماهنگی با هنگ مرزبانی و پلیس راه برای ممانعت از حضور مردم در نوار مرزی را از جمله اقدامات فرمانداری خداآفرین برشمرد و گفت: البته در این راستا بیشتر با رویکرد ارشادی وارد عمل شده‌ایم و دهیاری و شوراهای اسلامی مناطق نیز در این زمینه کمک حال فرمانداری هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه آتش بس در جنگ قره باغ عملی نشده است، یادآوری کرد: بر همین اساس درگیری‌ها نه تنها متوقف و یا کاهش نیافته است، بلکه بر شدت حملات راکتی و توپخانه‌های طرفین نیز افزوده شده است که این مساله حضور تماشاگران در نوار مرزی را با مخاطرات عدیده احتمالی مواجه می‌کند.

فرماندار خداآفرین اعلام کرد: طی ۲ روز اخیر هیچ راکتی از سوی طرف‌های درگیر در جنگ قره باغ به شهرستان خداآفرین اصابت نکرده است.

کد خبر 449538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.