آغاز حکومت نظامی‌های کرونایی در آلمان

بسیاری از شهرهای سراسر کشور آلمان، مقررات سفت و سختی را برای مهار شیوع کرونا در پیش گرفته‌اند و برلین نیز اولین حکومت نظامی خود پس از گذشت ۷۰ سال را بر مردم اعمال کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند هفته اخیر تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشورهای اروپایی به طرز عجیبی رو به افزایش گذاشته و کشور آلمان نیز از این رویداد در امان نمانده است. نرخ ابتلا به ویروس کرونا در سه کلانشهر آلمانی یعنی برلین، کلن و فرانکفورت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به بیش از ۵۰ مورد رسیده و همین امر باعث شگفت‌زده شدن مقامات محلی این شهرها شده است. به همین دلیل اغلب مقامات در شهرهای مختلف آلمان برای اعمال قوانین سختگیرانه‌تر اعلام آمادگی کرده‌اند تا از این طریق گسترش ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

در شهرهای برلین، کلن و فرانکفورت زندگی با شور عجیبی در میان مردم رایج است؛ خیابان‌های این شهرها با ازدحام زیاد خود، مردم را به پویایی وادار می‌کند و تفریحات شبانه با وجود ترس از ابتلا به ویروس کرونا همچنان به تداوم خود ادامه می‌دهد. در کنار این همه شادی و نشاط، مقامات محلی از سرعت گرفتن شیوع بیماری کووید -۱۹ در میان مردم این سه شهر خبر داده و اعلام کرده‌اند به زودی تفریحات شبانه مردم به قرنطینه‌های خانگی تبدیل می‌شود.

به عنوان مثال مقامات برلینی در چند روز اخیر پس از گذشت بیش از ۷۰ سال از آخرین حکومت نظامی در شهر، وضعیت اضطراری اعلام کردند و پس از آن حکومت نظامی سراسر برلین را در بر گرفت. پیش از این، شهردار برلین از برقراری حکومت نظامی کرونایی در شهر خبر داده بود، اما تهدیدات او تا یک هفته بعد جامه عمل به خود نگرفت. در این راستا کافه‌ها و رستوران‌ها یک بار دیگر فعالیت خود را متوقف کرده و گرد هم آمدن بیش از پنج نفر آن هم حداکثر از دو خانواده ممنوع شده است.

وضعیت در کلانشهر کلن نیز متفاوت از برلین نیست؛ مقامات محلی هر روز بیشتر از قبل بر محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع کرونا می‌افزایند و مصرف الکل برای مردم ممنوع شده است. شهردار کلن اعلام کرده است که قصد دارد به زودی شهر را به وضعیت حکومت نظامی درآورد تا شاید از این طریق نمودار ابتلا به ویروس کرونا را هموار کند.

کد خبر 449495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.