کودکان عامل ۵۰ درصد از مزاحمت‌های تلفنی آتش‌نشانی کاشمر

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر گفت: در شش ماه اول سال جاری هفت هزار و ۷۳۰ تماس بی‌مورد با آتش‌نشانی به عنوان مزاحمت ثبت شده که ۵۰ درصد این تماس‌ها را کودکان انجام داده‌اند.

به گزارش ایمنا، امیر نژادرحیم با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل آتش‌نشانی کاشمر علاوه بر مزاحمت‌های تلفنی، ایجاد مزاحمت شهروندان در هنگام انجام عملیات است، اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری هفت هزار و ۷۳۰ تماس بی‌مورد با آتش‌نشانی به عنوان مزاحمت ثبت شده که ۵۰ درصد این تماس‌ها را کودکان انجام داده‌اند.

وی افزود: اغلب مردم به دلیل نا آگاهی در محل حادثه تجمع کرده و مسیر خودروی آتش‌نشانی را سد می‌کنند به طوری که با حضور مردم در محل حادثه، بخشی از نیرو و انرژی مأموران برای پراکنده کردن مردم و دور کردن آن‌ها از محل حادثه صرف می‌شود که از کیفیت عملیات می‌کاهد.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر با انتقاد از اداراتی که علی‌رغم دستور فرمانداری درخواستی، مبنی بر آموزش پرسنل و بازدید از ساختمان ادارات نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون فقط حدود ۱۰ اداره درخواست داشته‌اند که اقدام لازم انجام شده است.

نژادرحیم همچنین از فعالیت حدود ۳۰ آتش‌نشان داوطلب خانم و آقا در آتش‌نشانی کاشمر خبر داد و گفت: یکی از مشکلاتی که متأسفانه برای این آتش‌نشانان داوطلب داریم، موضوع بیمه آن‌ها در برابر حوادث است.

کد خبر 449492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.