ابلاغ استاندارد ارائه خدمت فتوتراپی در نوزادان مبتلا به زردی در منزل

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ابلاغ استاندارد ارائه خدمت فتوتراپی در نوزادان مبتلا به زردی در منزل داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، مریم حضرتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای پویاسازی ارائه خدمات پزشکی و اجرایی کردن بند " ث و ج" ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر اجازه تجویز خدمات و انجام خرید راهبردی سازمان‌های بیمه‌گر بر اساس توسط وزارت بهداشت، استاندارد ارائه خدمت فتوتراپی در نوزادان مبتلا به زردی در منزل به تصویب رسیده و از تاریخ ابلاغ قابل اجرا است.

وی ادامه داد: این بسته‌ها دربرگیرنده طیف وسیعی از خدمات شامل خدمات تشخیصی بالینی، آزمایشگاهی و رادیولوژیک، درمانی، دارویی، غیر دارویی و خدمات گروه پرستاری بوده که در تدوین آنها به اجرای مراقبت‌های مورد نیاز در زمینه افزایش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آنها نیز توجه شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، تصریح کرد: با پیگیری‌های مداوم این معاونت، دفتر ارزیابی فناوری، استانداردسازی و تعرفه معاونت درمان و شورای عالی بیمه، این خدمات مشمول پوشش بیمه‌ای شود.

وی اضافه کرد: برای تدوین این بسته یک کارگروه تخصصی در معاونت پرستاری که متشکل از حداقل یازده نفر از اعضای هیئت علمی رشته‌های مختلف، ارایه‌دهندگان خدمات در بالین، نمایندگان مراکز ارائه مراقبت در منزل و در برخی موارد نمایندگان شرکت‌های بیمه‌گذار تشکیل و حدود ۱۶ جلسه کارشناسی برگزار شد.

حضرتی، خاطرنشان کرد: پیش‌تر بسته‌های استاندارد خدمات در منزل برای بیماران مبتلا به کووید -۱۹ خفیف و بیماران دچار سکته مغزی ترخیص‌شده از بخش‌های مراقبت ویژه، بسته‌های استاندارد خدمات در منزل برای بیماران مبتلا به نارسایی مزمن قلبی (CHF) و بیماران مبتلا به نارسایی مزمن انسداد ریه (COPD)نیز ابلاغ شده بود.

کد خبر 449472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.