شناخت شهروندان در گسترش باغ بام‌ها در شهر ضروری است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: افزایش آگاهی و شناخت شهروندان را در گسترش باغ بام ها ضروری است.

به گزارش ایمنا، احمدرضا سلامی در این باره اظهار کرد: افزایش روز افزون جمعیت، پیشرفت تکنولوژی و کمبود فضای فیزیکی در شهرها، رشد فضای سبز از جمله باغ بام‌ها را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: باغ بام‌ها یکی از نوآورانه‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌هایی است که شهرها می‌توانند برای بهبود محیط زیست شهری از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد باغ بام‌ها ذخیره انرژی، توسعه بهبود محیط زیست شهری و افزایش کیفیت زندگی شهروندان در محلات است.

وی ادامه داد: کاهش رواناب‌ها، محافظت از سقف ساختمان‌ها در برابر اثرات جانبی مکانیکی و حرارتی، مانعی در برابر گرم شدن بیش از حد در تابستان و سرد شدن در زمستان، کاهش آلودگی صوتی، افزایش فضای سبز و … از سایر مزایای احداث باغ بام‌ها است.

سلامی با تاکید بر ضرورت افزایش آموزش‌های شهروندی در این زمینه، اعطای تسهیلات تشویقی بیشتر، تدوین قوانین حفظ و ارتقای محیط زیست، تدوین ضوابط و مقررات ساختمانی، تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر متر مربع باغ بام تسهیلات تشویقی به مبلغ ۵۵۰ هزار تومان از سوی شهرداری مشهد به شهروندان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندانی که اقدام به دریافت پروانه برای احداث ساختمان‌های جدید می‌کنند، درخواست می‌شود تا با تکمیل فرم‌های شهرسازی از همان ابتدا برای احداث باغ بام اقدام کنند و با مراجعه به سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به نشانی اینترنتی www. Parks.mashhad.ir از فعالیت شرکت‌های مجری باغ بام مطلع شوند.

کد خبر 449470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.