۲۴ میلیارد تومان صرف هزینه نظافت بروجرد شده است

شهردار بروجرد گفت: سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان صرف هزینه نظافت شهر شده است.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری با بیان اینکه اعتقاد ویژه‌ای به انجام کار فرهنگی در شهر داریم، اظهار کرد: اگر زیرساخت و بستر فرهنگی ما محکم‌تر از این بود خیلی از مشکلات و مسائل پیش نمی‌آمد.

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهرداری را چالش فرهنگی دانست و افزود: در خیلی از شهرها زباله‌ها یک‌شب در میان جمع‌آوری می‌شوند، این در حالی است که در بروجرد با همه تبلیغاتی که انجام شده، هنوز در ساعت مقرر زباله بیرون گذاشته نمی‌شود و در برخی محلات، شهرداری مجبور است در روز چند نوبت زباله‌ها را جمع‌آوری کند.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش کرد تا با مراجعه مروجان تفکیک پسماند به درب منازل و تبلیغات چهره به چهره این مشکلات را تا حدودی حل کند تا شهروندان هم زباله‌ها را تفکیک کرده و هم به‌موقع بیرون بگذارند.

جافری با بیان آنکه از بودجه ۹۰ میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری، حدود ۲۴ میلیارد تومان صرف هزینه نظافت شهری شده است، اضافه کرد: درصورتی‌که با همکاری شهروندان بتوانیم زباله‌ها را یک‌شب در میان زباله‌ها جمع‌آوری کنیم ۱۲ میلیارد تومان در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی می‌شود و می‌توان این اعتبار را صرف هزینه‌های عمرانی کرد.

وی از تأسیس مدیریت جدیدی تحت عنوان فرهنگی اجتماعی ورزشی در شهرداری خبر داد و بیان کرد: تأسیس این مدیریت نشان از اهمیت فعالیت‌های فرهنگی برای شهرداری دارد.

شهردار بروجرد حذف واسطه‌ها و دلالان از شهرداری، حمایت از تیم‌های ورزشی از جمله فوتبال، برون‌سپاری ورزشگاه‌ها با هدف مشارکت مردم در اداره آن‌ها و ساماندهی نیروهای شهرداری و برقراری انضباط مالی را از دیگر اقدامات فرهنگی شهرداری در ۱۸ ماهه گذشته برشمرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 449468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.