چالش جدید برای رانندگان تاکسی/جریمه مسافران بر دوش تاکسیرانان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه برخی از مسافران هنگام سوار شدن به تاکسی ماسک دارند، اما حین حرکت خودرو ماسک را از صورت برمی‌دارند، گفت: این مسأله باعث ایجاد چالش برای تاکسیرانان و اعمال جریمه آنها می‌شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا قنادان با اشاره به اعمال جریمه تاکسیرانان بدون ماسک اظهار کرد: اعمال نظارت در استفاده از ماسک از ماه‌های قبل با ساز و کار داخلی در سازمان تاکسیرانی آغاز شده بود و بر همین اساس برخوردهای لازم انجام می‌گرفت.

وی گفت: البته استفاده نکردن از ماسک تا پیش از اعلام جریمه ۲۰۰ هزار تومانی توسط پلیس راهور بسیار اندک و کمتر از پنج درصد بود و در حال حاضر نیز این آمار در حد صفر رسیده است همچنین گزارشات مردمی ارسال شده از طریق سامانه ۱۸۸۸ نیز موید همین مسأله است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اضافه کرد: در حال حاضر کد جریمه جدید توسط پلیس راهور برای اعمال جریمه رانندگان تاکسی بدون ماسک در نظر گرفته شده و اگر مسافران نیز ماسک نداشته باشند راننده جریمه خواهد شد.

وی گفت: متأسفانه برخی از مسافران هنگام سوار شدن به تاکسی ماسک دارند، اما حین مسیر و حرکت تاکسی ماسک خود را در می‌آورند و این مسأله برای تاکسیرانان چالش ایجاد می‌کند.

قنادان از شهروندان درخواست کرد: با رانندگان تاکسی همکاری داشته باشند و با توجه به اینکه واقعاً تاکسیرانان با توجه به طولانی شدن شیوع ویروس کرونا دچار آسیب‌های اقتصادی شده‌اند، جریمه شدن به دلیل استفاده نکردن مسافران از ماسک واقعاً بار دیگری بر دوش آنها است بنابر این از شهروندان می‌خواهیم که حتماً حین حرکت تاکسی نیز ماسک خود را صورت برندارند.

وی تصریح کرد: نباید مسأله برخورد با افراد بدون ماسک فقط برای تاکسیرانان باشد و سایر اقشار و اصناف اعمال جریمه مانند تاکسیرانان نشوند و باید سختگیری‌ها برای همه اصناف به یک اندازه باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های تهران بالاتر از سایر اصناف است و خود رانندگان به موضوع پیشگیری از کرونا بسیار توجه دارند.

منبع: فارس

کد خبر 449419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.