گرداندن اراذل و اوباش با حکم قضائی است/تا الان کسی جریمه کرونا نشده است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام آمادگی برای همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا در جریمه متخلفان کرونا، گفت: ما این طرح را شروع کرده‌ایم و در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح ظفر که پیش از ظهر امروز در مقر ستاد فاتب برگزار شد، درباره جریمه افراد بدون ماسک گفت: ما هرگونه همکاری را با ستاد مقابله با کرونا خواهیم داشت و تا الان کسی جریمه نشده است.

وی ادامه داد: همان طور که رئیس جمهوری هم فرمودند در بحث برخورد با کسانی که ماسک نمی‌زنند رویکرد ما بیشتر ایجابی و ارشادی است، ما این طرح را شروع کرده‌ایم و در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود.

رئیس پلیس پایتخت با ابراز امیدواری رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، تصریح کرد: در حال دنبال کردن سازوکار اجرای این طرح هستیم و جزئیات آن مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش درباره برخی تجمعات مقابل بیمارستان جم و بهشت زهرا که پس از فوت محمدرضا شجریان انجام شد، هم گفت: در این تجمعات به کسی تعرضی نشد اما متأسفانه برخی دنبال بهانه‌جویی و جوسازی هستند و ما هم هیچکدام از این موارد را تائید نمی‌کنیم.

گرداندن اراذل و اوباش با حکم قضائی است

وی درباره انتقادات مطرح شده علیه پلیس پس از گرداندن اراذل و اوباش در تهران، گفت: مردم باید این را بدانند که پلیس تمام اوباشگران را در خیابان نمی‌گرداند و تنها با افرادی که اقدام به قدرت نمایی، زورگیری و سلب آرامش و آسایش مردم کرده و بر جرم خود اصرار داشته باشند این طور رفتار خواهد کرد.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس این اقدامات را با حکم مرجع قضائی و نه به دلخواه خودش انجام داده است، گفت: ذات این افراد اوباشگری، گردن‌کلفتی، عربده‌کشی، قداره‌بندی، اخاذی از مردم یک محل و دست‌درازی به نوامیس مردم بود و آنچه که انجام شده برای تادیب آنها بوده است. این افراد در یک محله به نوامیس مردم تعرض کرده بودند، از کسبه و شهروندان باجگیری می‌کردند و اقداماتی از این دست که بسیار است. نمی‌توان با این افراد که قبلاً هم دستگیر شده اما رفتار خود را اصلاح نکرده‌اند همان رفتاری را داشته باشیم که با یک سارق انجام می‌شود.

پلیس در اجرای این طرح اسیر جوسازی‌ها نخواهد شد

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس در اجرای این طرح اسیر جوسازی‌ها نخواهد شد، گفت: برخی برای مطرح کردن خودشان و برخی هم برای درآوردن ادای روشنفکری چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، مسئولیت ما برقراری امنیت و برخورد با افرادی است که گردن‌کلفتی کرده و به حقوق، حریم و ناموس مردم دست‌درازی کرده‌اند و در این راه هم نه کوتاه می‌آئیم و نه اسیر جوسازی‌ها خواهیم شد.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: خوشبختانه دستگاه قضائی هم همکاری خوبی با پلیس دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پلیس از نظر قانونی می‌تواند این افراد را در سطح شهر بچرخاند نیز گفت: ما حتماً مسائل قانونی را رعایت خواهیم کرد و مطمئن باشید بدون قانون عمل نمی‌کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه این اقدام پلیس برای تأمین امنیت همه و حتی آنهایی است که خود را مخالف این موضوع نشان می‌دهد، گفت: باید به برخی از این افراد بگویم که ای کاش همراه پلیس بودید.

بر اساس گزارش ایسنا، سردار رحیمی درباره کتک زدن یکی از اوباشگران از سوی مردم که فیلم آن نیز منتشر شد، گفت: این رفتار پسندیده نیست و مأمور ما باید سعه صدر بیشتری داشت، اما واقعیت موضوع این بوده که این اوباشگر با یکی از زنانی که او را آزار داده بود روبه رو شد و آن زن به او گفته که عاقبت کارت دیدی؟ پس از آن بوده که این اوباشگر در حضور مردم شروع به فحاشی و بیان الفاظ رکیک به این زن کرده و مأمور نیز برای ساکت کردن او مجبور به این کار شده است.

کد خبر 449417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.