ایجاد ۵۴۰ هزار مترمربع کفپوش ویژه نابینایان در مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۹۰ هزار متر مربع در سال ۹۸ و ۲۵۰ هزار متر مربع در سال ۹۹ خطوط کفپوش ویژه نابینایان در این شهر ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ۲۳ مهرماه، روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: حمایت از تولید ملی و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی هدف مشترک تولید کنندگان و صادر کنندگان ایران است که نیازمند کیفیت بخشی به محصولات بوده و در این میان سازمان ملی استاندارد نقش ویژه‌ای دارد.

وی به در پیش بودن روز جهانی عصای سفید اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری مشهد در حوزه ایجاد و فراهم کردن تسهیلات و شرایط مناسب برای معلولان و نابینایان تا کنون اقدامات مطلوبی کرده که از جمله آن می‌توان به ایجاد خطوط کفپوش ویژه نابینایان به میزان ۲۹۰ هزار متر مربع در سال ۹۸ و ۲۵۰ هزار متر مربع در سال ۹۹ اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین پیش از این شورای شهر مشهد برای هر یک از افراد تحت پوشش بهزیستی تعداد ۶۰ سفر رایگان در هر ماه با حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است.

خیران در ساخت گرمخانه به شهرداری کمک کنند

حیدری با اشاره به روز وقف خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی اسلام تاکید شده است که با مرگ هر فرد پرونده او بسته می‌شود به جز کسانی که صدقه جاریه داشته باشند که وقف نیز از جمله همین امور است.

وی ادامه داد: شهر مشهد به واسطه داشتن مضجع شریف امام رضا(ع) همواره وقف خیران را داشته است و دارای وقف‌های بسیار معنادار با فلسفه‌های مشخص است که نشان دهنده نگاه عمیق خیران مشهد است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه تا کنون نهادی با عنوان خیران شهریار در مشهد ایجاد شده که مدیریت آن نیز بر عهده خیران است، گفت: مدیریت شهری قصد دارد از ظرفیت‌های وقف در حوزه خدمات شهری استفاده کند بنابراین از خیران خواهشمندیم مدیریت شهری را در این زمینه یاری دهند.

حیدری افزود: هم اکنون ۱۰ پروژه آماده ایجاد گرمخانه در شهر مشهد وجود دارد که مشارکت خیران در امر وقف در این زمینه با توجه به شروع فصل سرما می‌تواند اقدام شایسته‌ای باشد.

لزوم الگوگیری از سیره پیامبر(ص) در مدارا با مردم

وی ادامه داد: جمعه ۲۵ مهرماه مصادف با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) است، در این روز شناخت و معرفت ما نسبت به ایشان که در دوره رسالت خود تحولات عمیقی ایجاد کردند الزامی است زیرا اندیشه‌های آن حضرت همچنان چراغ راه ما است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیامبر اسلام به گفته خودشان برای مدارا مبعوث شدند و همواره بر این امر تاکید داشته و گفت‌وگو و مدارا در رفتار ایشان نیز به وضوح دیده می‌شود. در آیات قرآن کریم نیز آمده است اگر قلب مهربان پیامبر نبود همه از دور او پراکنده می‌شدند. امید است بتوانیم با الگو گرفتن از پیامبر اکرم(ص) مدارا با یکدیگر را در جامعه گسترش دهیم.

حیدری با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) است، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا راهپیمایی عظیمی که در سالروز شهادت حضرت برگزار می‌شد، امسال برگزار نمی‌شود اما وظیفه داریم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی این روز را گرامی بداریم.

کد خبر 449411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.