افزایش ۳۰ درصدی عملیات‌های آتش‌نشانی در کاشمر

رییس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر از رشد ۳۰ درصدی تعداد عملیات دایره آتش‌نشانی شهرداری کاشمر در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، امیر نژادرحیم اظهار کرد: با توجه به موقعیت منطقه به لحاظ اینکه چهار محور مواصلاتی از چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب شهر کاشمر عبور می‌کند، در این محورها خطرات و حوادث ترافیکی داریم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهر کاشمر وجود چاه‌های مختلف و قنات‌ها در داخل و اطراف شهر است که حوادث مختلفی را طی این سال‌ها به دلیل این وجود همین پدیده‌ها شاهد بوده‌ایم و در بعضی از شهرها آتش‌نشانانی داشته‌ایم که به دلیل آموزش ندیدن صحیح، جان خود را در هنگام امدادرسانی به افرادی که سقوط کرده بودند، در چاه و قنات از دست داده‌اند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر تصریح کرد: یکی از مشکلات آتش‌نشانی، آب‌رسانی به برخی فضاهایی بود که خودرو آتش‌نشانی به دلیل معبر باریک امکان ورود نداشت و سازه‌های مرتفع خودرو امکان ورود نداشت که با مشکل شیلنگ آب‌رسانی مواجه بودیم.

نژادرحیم اظهار کرد: با توجه به مرتفع‌سازی در شهرها و استفاده از آسانسور در ساخت مسکن و ادارات، شاهد حوادثی در آسانسورها هستیم که در این زمینه نیز نیروها آموزش‌های لازم، برای نجات فرد گرفتار در آسانسور را فرا گرفتند و سعی داریم آموزش‌ها به صورت مداوم انجام گیرد تا با وقوع حوادث، در حین عملیات به مشکل برنخوریم.

وی از رشد ۳۰ درصدی تعداد عملیات دایره آتش‌نشانی شهرداری کاشمر در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: هم‌اکنون با توجه به تعداد جمعیت شهری که هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه لحاظ می‌شود؛ شهر کاشمر استانداردها را دارد و دارای دو ایستگاه است ولی با توجه به این‌که شهر گسترده و پراکنده شده و محیط پیرامونی داریم و روستاهای اطراف را هم پوشش می‌دهیم، پتانسیل احداث یک ایستگاه دیگر را داریم.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر عنوان کرد: در نیمه نخست امسال ۹۲۴۴ تماس با سامانه ۱۲۵ کاشمر به ثبت رسیده که منجر به ۵۱۰ عملیات توسط مأموران آتش‌نشانی شده است، اکنون ۲۵ نیروی آتش‌نشان در دو ایستگاه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و تا آبان ماه ۵ نفر دیگر به آتش‌نشانان اضافه می‌شود.

نژادرحیم گفت: در شش ماه اخیر ۳۴۰ عملیات مربوط به انواع حریق شامل فضای سبز، حریق خودرو، منزل، لاستیک، حریق خرمن و علوفه و عملیات امداد و نجات شامل تصادفات، مزاحمت حیوانات، سقوط در چاه، محبوس شدن در اتاق انجام شده است.

وی عنوان کرد: حوادث بیشتر فصلی است؛ به گونه‌ای که زمان برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم، در اراضی کشاورزی حوادث بسیاری داریم و در زمستان هم با توجه به اینکه وسایل گرمایشی با گاز شهری است. متأسفانه بعضی از شهروندان استاندارها و اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند و شاهد حوادث تلخی هستیم.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر گفت: اگر چه آرزو می‌کنم حادثه‌ای اتفاق نیفتد و اگر اتفاقی افتاد حادثه جانی نباشد ولی متأسفانه گاهی شاهد حوادث جانی هستیم که اغلب در اثر سهل‌انگاری و رعایت حداقل استانداردها ایجاد شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 449398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.