۵۰۰ هزار گل داوودی زینت بخش پاییز مشهد می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از کاشت بیش از ۵۰۰ هزار بوته گل داوودی در رنگ های گوناگون در سطح شهر مشهد همزمان با آغاز فصل پاییز خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گل‌های داوودی یکی از زیباترین گل‌های پاییزی هستند و مقاومت آنها به شرایط آب و هوایی شهر مشهد و تنوع رنگی بی نظیرشان باعث شده تا از این گل‌های بسیار زیبا به عنوان یکی از گل‌های مناسب کاشت در فصل پاییز مشهد یاد شود.

وی افزود: کاشت این بوته‌های گل از ۲۵ شهریور در سطح شهر آغاز شده و تا ۱۵ آبان ادامه خواهد داشت؛ تاکنون کاشت این گل‌ها در سطح شهر پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: هر سال در شهر مشهد، جشنواره گل‌های داوودی با شکوه بسیار زیادی برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور پرهیز از تجمع مردم در بوستان‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری جشنواره گل‌های داوودی لغو شد و در مقابل با کاشت این گل‌های رنگارنگ در محورهای اصلی شهر فضاآرایی پاییزه در حال انجام است.

وی ادامه داد: به همین منظور دو مسیر اصلی برای کاشت گل‌های داوودی انتخاب شد که مسیر اول حدفاصل میدان آزادی، بلوار ملک آباد، میدان فلسطین، بلوار احمدآباد، خیابان بهار و میدان بسیج و مسیر دوم میدان استقلال، بلوار فردوسی، میدان فردوسی، بلوار قرنی، میدان توحید و میدان شهدا در نظر گرفته شده است.

یعقوبی تصریح کرد: علاوه بر گل‌های داوودی امسال بیش از سه میلیون بوته گل پاییزی شامل همیشه بهار، بنفشه، مینا چمنی و کلم در فضایی به وسعت بیش از ۵۹ هزار متر مربع در میادین و سطح شهر کاشته خواهد شد.

کد خبر 449394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲ IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    عالی بود