۵۰ دستگاه اکسیژن ساز ایرانی برای بیمارستان‌های کرونایی خریداری شد

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از خرید ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی تولید داخل برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران از خرید ۵۰ دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی تولید داخل برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد. درمان و آموزش پزشکی در معالجه بیماران، مهدی یوسفی، افزود: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی از تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا است و مطابق لیست معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این نهاد به خرید ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی تولید داخل اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها برای پیشگیری از کمبود و افت فشار اکسیژن در بخش‌های مراقبت‌های ویژه از ضروریات بیماران مبتلا به کرونا محسوب می‌شود. وزارت بهداشت از ابتدای بروز کرونا در کشور بودجه خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار داده بود و دانشگاه‌ها مستقیماً به خرید این دستگاه اقدام کرده‌اند.

رئیس هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت ادامه داد: برای پیشگیری از بحران و کمبود اکسیژن در مراکز درمانی و بر اساس دستور معاون درمان وزارت بهداشت تعدادی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی نیز توسط هیئت امنا خریداری شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه خریدهای هیأت امنا به صورت تجمیعی انجام می‌گیرد، خاطرنشان‌کرد: خرید تجمیعی دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی منجر به کاهش قیمت قابل توجهی در روند خرید این دستگاه‌ها شده است.

رئیس هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: در حال حاضر از تعداد ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی خریداری شده ۲۲ دستگاه با دستور مستقیم معاونت درمان وزارت بهداشت در مراکز درمانی توزیع شده‌اند و سایر دستگاه‌ها نیز در اسرع وقت به بیمارستان‌های دولتی ارسال می‌شود.

کد خبر 449382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.