مناسب‌سازی محدوده مدارس بندرعباس در سال تحصیلی جدید

معاون مطالعات و ایمنی ترافیک سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس گفت: پس از اتمام ایمن سازی محدوده ترافیکی مدارس سطح شهر، شناسنامه ایمنی آنها نیز تهیه شده که تعداد ۲۱۰ مدرسه را که در معابر شهر قرار دارد، پوشش می‌دهد.

مهران باوقار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایمن‌سازی محدوده ترافیکی مدارس از سال ۹۴ آغاز شده که با توجه به اهمیت موضوع، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این ایمن‌سازی در اولویت برنامه‌های ترافیکی، این سازمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح در چهار فاز اولویت بندی شده است، تصریح کرد: پس از اتمام ایمن‌سازی محدوده ترافیکی مدارس سطح شهر در سال ۹۶، شناسنامه ایمنی آنها نیز تهیه شد که تعداد ۲۱۰ مدرسه‌ای که در معابر سطح شهر بندرعباس قرار دارد را پوشش می‌دهد.

معاون مطالعات و ایمنی ترافیک سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس اجرای این طرح را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف بهبود وضعیت ترافیکی، کاهش سرعت وسایط نقلیه و آرام سازی ترافیک در محدوده مدارس و گذرگاه‌های عبور دانش آموزان اجرا شده است.

به گفته وی از جمله اقدامات پیش بینی شده معاونت مطالعات و ایمنی ترافیک این سازمان به اصلاح و بهسازی گذرگاه‌های عابرپیاده روبروی مدارس، جمع آوری تابلوهای فرسوده و نصب تابلوهای جدید، تعویض باطری چراغ چشمک زن سودار تک خانه و دو خانه روبروی مدارس، شست و شوی خط کشی عابر پیاده روبروی مدارس، تعویض سرعت گیرهای فرسوده و نصب سرعت گیرهای جدید روبروی مدارس، اجرای خط کشی عابر پیاده روبروی مدارس فاقد خط کشی مناسب می‌توان اشاره کرد.

باوقار اظهار کرد: با اجرای این طرح شاهد کاهش تصادفات و ارتقای نظم و امنیت اجتماعی بیشتر در شهر و خصوصاً اطراف مدرسه‌ها خواهیم بود.

وی یادآور شد: بدیهی است با اجرایی شدن این طرح گام مؤثری جهت جلب رضایت شهروندان به ویژه دانش آموزان در بازگشایی مدارس برداشته شده است.

کد خبر 449372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.