تلاش رئیس جمهور سابق برای آزادی بقایی؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

نامه مبهم احمدی نژاد به وزیر اطلاعات روحانی

محمود احمدی‌نژاد که این روزها از هیچ تلاشی برای بازگشت به اخبار فروگذار نبوده و بعضاً اظهاراتی در تضاد ۱۸۰ درجه‌ای با مواضع و اقدامات گذشته‌اش به زبان می‌آورد، در آخرین اقدام خود نه قصد ایجاد صلح در جهان را کرده و نه هدایت قشر خاکستری جامعه ایران را بلکه طی نامه‌ای به وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید، خواستار رسیدگی به شرایط یکی از معدود چهره‌های نزدیک به خود شده است.

رئیس دولت‌های نهم و دهم طی نامه‌ای به سیدمحمود علوی ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت معاون خود در دوران حضور در کاخ ریاست‌جمهوری، به «تشریح اقدامات مخرب و غیرانسانی برخی عوامل مؤثر در دستگاه اطلاعاتی کشور علیه حمید بقایی و یاران نهضت به سوی بهار» پرداخته و همزمان «خواستار برخورد جدی» وزیر اطلاعات دولت دوازدهم «با این عناصر شد.» دولت بهار به عنوان مرجع اصلی انتشار این نامه، از چیستی اقدامات مخرب مدنظر احمدی‌نژاد جزئیاتی منتشر نکرده و برخلاف روال معمول، متن نامه او را نیز روی خروجی خود قرار نداده است ولی به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد در حال آغاز تلاش‌هایی برای آزادی نزدیک‌ترین چهره به خود است.

محمد صدر: احمدی‌نژاد و ترامپ نشان دادند کاندیداهای ریاست جمهوری باید تست روان‌پزشکی بدهند

سید محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی در خصوص انتخابات آمریکا و همچنین مناظره بین «بایدن» و «ترامپ» و در پاسخ به این پرسش که ترامپ در حالی موضوع تقلب در انتخابات را مطرح می‌کند که وی رئیس دولت مستقر است و سیستم انتخاباتی توسط دولت او مدیریت خواهد شد. به چه میزان این احتمال وجود دارد که ترامپ که احتمال تقلب در انتخابات را مطرح می‌کند با این حربه، معادلات انتخاباتی را به هم بزند؟، گفت: ترامپ فردی است که دست به تقلب می‌زند و چنین اقداماتی با روحیات وی سازگار است.

وی افزود: بنده پس از اینکه ترامپ در آمریکا به قدرت رسید و قبل از آن با مشاهده رفتار آقای احمدی‌نژاد به این نتیجه رسیدم که کاندیدای ریاست‌جمهوری قبل از حضور در انتخابات حتماً باید مورد بررسی روانشناختی و روان‌پزشکی قرار بگیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در چنین شرایطی اگر کسی دارای مشکلات شخصیتی یا نارسیسم باشد و به قدرت برسد آسیب‌های جدی به جامعه خواهد زد. به همین دلیل نیز با توجه به شخصیتی که در طول چهار سال گذشته از ترامپ مشاهده شده احتمال اینکه وی بازی انتخابات را به هم بزند و معادلات را به بهانه تقلب به هم بزند، وجود دارد. این در حالی است که طرف مقابل نیز ضعیف نیست و به‌راحتی بازی را واگذار نخواهد کرد که ترامپ بتواند با بهانه تقلب سرنوشت انتخابات را تغییر بدهد. این اتفاق در انتخاباتی که جورج بوش و الگور در آن حضور داشتند نیز رخ داده که در نهایت جورج بوش به ریاست‌جمهوری انتخاب شد. ترامپ دارای شخصیت غیرعادی است و به همین دلیل احتمال اینکه قصد داشته باشد معادلات انتخاباتی را به بهانه انتخابات به هم بزند وجود خواهد داشت.

دستور ویژه وزیر دفاع برای خدمات حداکثری به جامعه بهداشت و درمانی

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اختصاص همه امکانات درمانی نیروهای مسلح به بیماران مبتلا به کرونا گفت: وزارت دفاع از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا با تولید کیت تشخیص کرونا و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با بسیج همه امکانات، خطوط تولید، بهره گیری از فناوری‌ها و دانش بومی و پای کار آوردن زیرساخت‌های صنعت دفاعی، در اقدام جهادی به تولید به هنگام انواع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری و ده‌ها محصول مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در جهت مقابله با بیماری کووید ۱۹ پرداخت.

وی افزود: وزارت دفاع امروز نیز با افزایش ظرفیت تولید اقلام و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح و ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان و مراکز درمانی وزارت دفاع از هیچ تلاش و کوششی در جهت کمک حداکثری به شبکه درمانی کشور فروگذار نخواهد کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به خدمات گسترده سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به مراکز پزشکی و درمانی نیروهای مسلح در طول ماه‌های شیوع بیماری کرونا گفت: با شروع این بیماری در سطح کشور مبالغ قابل توجهی به صورت علی‌الحساب به مراکز درمانی بیمارستان‌های نیروهای مسلح جهت خرید تجهیزات سرمایه‌ای و مصرفی پرداخت شد تا این مراکز با مشکل بودجه و اعتبار مواجه نشوند و به راحتی بتوانند برای درمان بیماران اقدامات لازم را انجام دهند.

امیر سرتیپ حاتمی افزود برابر تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد به ازا هر روز بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش عادی مبلغ پنج میلیون ریال و در بخش ویژه مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای کمک به مراکز درمانی نیروهای مسلح پرداخت شود.

چالش‌های رئیس جمهور آینده

علی صوفی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده ایران اظهار کرد: چالش‌هایی که امروز در کشور وجود دارد تا سال‌های آتی استمرار خواهد داشت. چالش‌های اجتماعی، نارضایتی عمومی مردم از اوضاع اقتصادی و معیشتی خودشان و اوضاع نابه‌سامان اقتصاد کلان، عدم ثبات قیمت‌ها و ناتوانی دولت در مهار آن و همچنین تورم رو به افزایش مشکل امروز است و حتماً تا ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد داشت و چشم اندازی برای بهبودش نیست.

وی ادامه داد: با این شرایط نه دولت و نه حاکمیت نمی‌تواند در جلب رضایت مردم اقدامی بکند. بنابراین رئیس جمهور آینده‌ها با این چالش‌ها نیز رو به رو است.

این فعال سیاسی گفت: در انتخابات آتی عوامل خارجی هم از طرف دیگر وجود خواهد داشت. عمده‌ترین مشکلات خارجی ما در موضوع تحریم‌ها خلاصه می‌شود. گرچه کور سوی امیدی به انتخابات آمریکا و روی کار آمدن رئیس جمهور جدیدش داریم اما جهش خاصی نخواهیم داشت و درآمد ۷۰ میلیارد دلاری نفتی گذشته‌مان را در سال آینده نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: امیدی هست که اگر حتی ترامپ پیروز شود، با مذاکره با ایران بن بستی که برای هر دو کشور ایجاد کرده را بخواهد برطرف کند. اما به هر حال ما رئیس جمهور آینده را با این چالش‌ها رو در. رو می‌بینیم.

صوفی گفت: ممکن است روند وخیم‌تر باشد یا روندی رو به بهبود برایمان پیش بیاید. اگر شرایط دوم ایجاد شود مقداری اداره اوضاع کشور بهتر می‌شود و دولت با یک برنامه ریزی عملی تر می‌تواند با این مشکلات را برطرف کند.

وی گفت: اوضاع اقتصادی ما به انتخابات آمریکا وابسته است؛ اما اوضاع سیاسی ما تحت تأثیر مسائل داخلی خودمان خواهد بود.

کد خبر 449340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.