لهستان میزبان افسران پیاده‌روی

این روزها، بسیاری از شهرهای کشور لهستان میزبان افسرانی است که بر تردد عابران پیاده در خیابان‌ها و پیاده‌راه‌ها نظارت می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی انتشار ویروس کرونا و هراس مردم جهان از سوار شدن بر وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در جهان گسترش یافته و پیش‌بینی می‌شود به روندی عادی، حتی در دوران پساکرونا تبدیل شود. در این راستا، بسیاری از مقامات رسمی شهرهای لهستانی نظیر لوبلین، وروتسواف و تیچی افرادی را به عنوان افسر به کار گرفته‌اند تا از منافع عابران پیاده حمایت کنند و آنان را از خطرات خیابانی در امان دارند. بدیهی است که تضمین امنیت افرادی که از طریق پیاده‌روی به تردد در داخل شهر می‌پردازند در دوران کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که مردم به طور همزمان با دو تهدید جدی، یعنی احتمال ابتلاء به ویروس کرونا و خطرات جاده‌ای، مواجه هستند.

وظیفه اصلی افسران پیاده‌روی ارائه نظرات و انتقادات در مورد طرح‌های توسعه شهری در راستای ترویج پیاده‌روی خواهد بود. در واقع، این افراد تمام جوانب آسایش و امنیت عابران پیاده را مورد توجه قرار می‌دهند و نظرات خود را در این خصوص با مقامات شهری در میان می‌گذارند. علاوه بر این، افسران پیاده‌روی با مشاوران فنی در خصوص برآورد هزینه برای ایجاد یا بهبود زیرساخت‌های پیاده‌روی به مشورت می‌پردازند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا پروژه‌هایی سازگار با بودجه شهری طراحی کنند.

پیش از این، شهرها در اغلب کشورهای جهان سازگار با نیاز خودروها طراحی می‌شد و شهرهای لهستانی نیز از این امر مستثنی نبود. با این حال، پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ و گرایش مردم به پیاده‌روی و کاهش چشمگیر تردد وسایل حمل و نقل موتوری، نیاز به زیرساخت‌های مخصوص برای تحرک ایمن عابران پیاده به امری ضروری تبدیل شد. مقامات لهستانی به این نتیجه رسیدند که باید مالکیت شهرها را به مردم و نه خودروها بازگردانند و یکی از بهترین ایده‌ها برای حمایت از عابران پیاده، استخدام افسران پیاده‌روی بوده است.

کد خبر 449317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.