شهروندان علیه کرونا؛ طرح شهردار زاگرب در مقابله با پاندمی

مقامات محلی زاگرب، پایتخت کرواسی، در نظر دارند به زودی تمام ساکنان شهر را به جنگجویانی برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار زاگرب در پی اعمال اقدامات پی در پی برای مهار شیوع ویروس کرونا و ناکام ماندن در این مسیر، تصمیم گرفت در پروژه‌ای به نام "شهروندان جنگجو علیه کروناویروس" تمام مردم شهر را به مقابله با این بیماری خطرناک دعوت کند. این پروژه از طریق تشکیل کمپین‌هایی توسط مقامات هر منطقه با همکاری سازمان بهداشت عمومی به مرحله اجرا در خواهد آمد و در آن کلاس‌های آموزشی متعددی برای افزایش آگاهی مردم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برگزار خواهد شد. شعار مشترک تمام کمپین‌ها و کلاس‌های آموزشی ضدکرونایی در زاگرب این است که همه شهروندان همانند جنگجویانی هستند که در میدان مبارزه با بیماری کووید -۱۹ قرار دارند.

شهردار زاگرب متعهد شده است تمام هزینه‌های برگزاری کمپین‌های مبارزه با کرونا را از بودجه شهرداری تأمین کند و افرادی را برای آموزش مردم بکار گیرد. شرکت‌کنندگان در کلاس‌های فوق موظفند ماسک بزنند، به طور مرتب دست‌هایشان را بشویند و فاصله استاندارد با سایرین را رعایت کنند. مدیران هر کمپین نیز دستورالعمل‌هایی را به شکل بروشورهای تبلیغاتی در اختیار شرکت‌کنندگان این کلاس‌ها قرار می‌دهند تا این افراد جزوه‌های فوق را در سراسر مراکز شهری نظیر بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت، مؤسسات آموزشی، دفاتر اداری، سیستم‌های حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس عمومی پخش کنند. شهردار زاگرب از توزیع این بروشورها در آینده خبر داده و گفته است دستورالعمل‌های مکتوب در سایر مکان‌های عمومی شهر نظیر کافه و رستوران‌ها نیز پخش خواهد شد.

وزیر بهداشت کرواسی اقدامات شهردار زاگرب را تحسین و اعلام کرده است از هیچ‌گونه کمک مالی برای پیشبرد تصمیمات مقامات پایتخت برای مهار شیوع ویروس کرونا دریغ نخواهد کرد. شهردار زاگرب امیدوار است با پیاده‌سازی اقدامات فوق، مردم را به انجام کارهای پیشگیرانه شخصی تشویق کرده و به زودی نمودار گسترش ویروس کرونا در شهر را هموار کند.

کد خبر 449301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.