نفوذ خانواده‌های خاص در شهرداری بروجرد!

شهردار بروجرد گفت: سوال اینجاست چرا ظرف مدت ۲۰ سال گذشته، از مجموع یک هزار و ۶۰۰ نفر پرسنل شهرداری، فقط ۶۰ نفر کارمند رسمی داریم که صلاحیت علمی و حراستی آنها تأیید و در شهرداری مشغول کار شدند و یک هزار و ۵۴۰ نفر دیگر از طریق خانواده‌های خاص وارد شهرداری شدند.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۶۰۰ پرسنل شهرداری؛ فقط ۶۰ نفر کارمند رسمی داریم که صلاحیت علمی و حراستی آنها تأیید شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری از محل عوارض شهروندی اداره می‌شود و وظیفه دارد در قبال ریال به ریال آن پاسخگو باشد.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: سوال اینجاست چرا ظرف مدت ۲۰ سال گذشته، از مجموع یک هزار و ۶۰۰ نفر پرسنل شهرداری، فقط ۶۰ نفر کارمند رسمی داریم که صلاحیت علمی و حراستی آنها تأیید و در شهرداری مشغول کار شدند و یک هزار و ۵۴۰ نفر دیگر از طریق خانواده‌های خاص وارد شهرداری شدند.

جافری اضافه کرد: چرا کسی جلوی اینها را نگرفت؟ چرا رتبه‌های کنکور دو و یا سه رقمی در خانه افسرده شوند و آدم‌های بی‌سواد به عنوان کارگر وارد شهرداری و بعد از مدتی لباس‌هایشان را تعویض و به عنوان کارمند، کارشناس و کسی که شهر فرزانگان را اداره می‌کند سکان‌دار شهرداری شدند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی، اعتماد مردمی است، که ما تلاش کردیم این اعتماد را برگردانیم، اما متأسفانه برخی شبانه روز تلاش می‌کنند که این اتفاق صورت نپذیرد.

شهردار بروجرد ادامه داد: در خصوص اصلاح ساختار نیروی انسانی؛ زمانی‌که مسئولیت شهرداری را تحویل گرفتم، ۱۶۰۰ نیروی روزمزد، کارگر، کارمند و پاره وقت وجود داشت (و حتی از زندان هم نیرو آورده و استفاده می‌کردند)، در قسمت‌هایی از شهرداری افرادی در سن ۷۰ سالگی وارد شهرداری شده بودند چرا آن موقع کسی اعتراض نکرد؟.

جافری عنوان کرد: در خصوص بحث برون‌سپاری؛ در تمام دنیا ثابت کرده‌اند که برون سپاری می‌تواند گزینه موفق برای شهرداری و دستگاه‌های اجرایی باشد. ما در منطقه سه به عنوان یک منطقه برخوردار و وسیع بر اساس برآوردها، ماهانه یک میلیارد تومان برای رفت و روب و جمع آوری زباله هزینه می‌کردیم که با برون سپاری آن این هزینه به ۷۰ میلیون تومان تقلیل پیدا کرد. ما عملاً سیستم «روزمزد کار» را به «کارمزد کار» تبدیل کرده‌ایم و اعتقاد من بر این است که اگر در شهرداری باشم باید آن را با ۵۰ نفر اداره کرد و آن هم به عنوان ناظر، که بر حُسن انجام کار نظارت کنند.

وی اظهار کرد: در خصوص بسترهای درآمدزایی؛ یکی از مهمترین آیتم‌های درآمدزایی کاهش هزینه‌هاست. ما هزینه‌ها را به شدت کاهش داده‌ایم. برای اولین بار در طول عمر شهرداری بعد از حدود ۹۰ سال، ما عضو بصیر کمیسیون معاملات را معرفی کرده‌ایم. این در حالی بود که در شهرداری چنین شخصی وجود نداشت و نمی‌دانستند که کیست. با این حساب، تصور کنید که معاملات شهرداری چگونه صورت می‌گرفت.

شهردار بروجرد تصریح کرد: در خصوص بحث درآمدی؛ همین برون سپاری یعنی درآمدزایی، دفترچه عوارضی که ما تنظیم کرده‌ایم، متناسب با شرایط اقتصادی اجتماعی مردم است.

جافری خاطرنشان کرد: شیوه نامه سرمایه‌گذاری را ما برای اولین بار تصویب کردیم و این بدان معنی است که امکانات خود را در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهیم تا به صورت مشارکتی کار را انجام دهیم. مانند؛ پروژه تله سیژ، زیپلاین و بازارچه‌های شهرداری که در حال انجام هستند.

وی اضافه کرد: ما حدود ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری مشخص و اعلام کردیم که هر کس می‌تواند شرکت و استفاده کند و این‌ها درآمدزایی برای ما را انجام می‌دهند.

شهردار بروجرد بیان کرد: در سنوات گذشته در شهرداری کارت می‌کشیدن و عوارض خودرو به حساب شخصی واریز می‌شد، ما با آنها مقابله کردیم و عده‌ای که ذینفع بودند شروع به اعتراض کردند.

جافری ادامه داد: در خصوص شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری، پروژه‌هایی انجام شد که در بحث درآمدزایی خیلی تأثیر دارند و ثمرات آن در سال‌های آتی مشخص خواهد شد.

وی عنوان کربعضی‌ها خود را به آب و آتش زدند، مانع تراشی کردند و آبروی شهر را بردند و شهر بروجرد را تخریب کردند. این امر توسط افرادی صورت گرفت که تعهدی نسبت به شهر ندارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 449299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.