انتشار پیش‌نویس لوایح سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول‌اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از راه‌اندازی راهبرد مشارکت در پرتال سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به منظور تعامل سازنده با مخاطبان و اخذ نظرات و پیشنهادهای آنان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عباس کرکه‌آبادی اظهار کرد: در اجرای ماده ۹ تصویب نامه شماره ۱۱۲۷۱۲۸ مورخ ۹۵/۱۲/۲۸ شورای عالی اداری، موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان «حق اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرایندهای اداری» سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نظر دارد برخی از طرح‌ها و لوایح یا دستورالعمل‌های اداری مرتبط با حقوق ذی‌نفعان را پس از تأیید پیش نویس و قبل از تصمیم نهایی، در پرتال این سازمان در مدت دو هفته در اختیار عموم جهت اظهارنظر قرار دهد و پس از دریافت انتقادات سازنده نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تارنمای خود سعی کرده تمامی استانداردهای مورد نیاز اعم از شفافیت، کیفیت خدمات، دسترس پذیر بودن، بیانیه حریم خصوصی، بیانیه سطح توافقات، سامانه پاسخگویی به شکایات، پیشنهادها و انتقادات، شناسه خدمات، میز خدمت، اطلاعات تماس با سازمان و.... را به بهترین نحو ممکن تعریف کند؛ زیرا چشم انداز سازمانی ما این بوده است که با احترام به حقوق شهروندی افراد، همواره به عنوان یکی از بهترین سازمان‌ها در خدمت رسانی بویژه در حوزه سلامت اداری و مدیریت شهری و روستایی نزد مردم شناخته شویم.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول‌اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: مسئولان این سازمان در تلاش هستند با برنامه محوری، نگاه سیستمی و توان کارشناسی؛ از یکسو خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه نماید و از سوی دیگر به منظور جلب مشارکت‌های مردمی، دیدگاه‌ها و نظرات مردم را دریافت نماید. لذا، آحاد مردم به ویژه نخبگان، متخصصین، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت شهری و روستایی می‌توانند نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را در جهت افزایش کیفیت خدمات برای ما ارسال نمایند و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و کارکنان آنها و مردم می‌توانید دیدگاه خود را بر روی هر مطلبی بیان کنند.

کرکه‌آبادی تاکید کرد: علاوه بر این در صفحه اصلی تارنمای این سازمان، می‌توان در قسمت میز خدمت الکترونیک و سامانه پاسخگویی به شکایات؛ پیشنهادها و انتقادات خود را ثبت و به مسئولین ذی‌ربط سازمان منتقل کرد؛ بدیهی است نظرات، پیشنهادها و انتقادات ذی‌نفعان تأثیر شگرفی در جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خواهد داشت.

کد خبر 449296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.